4294
Sök

Mutantpaket från DBakuten bra eller dåligt?

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Hade tänkt att köpa ett paket från DBakuten och tänkte genast på följande:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16298

Alltså fyra stycken 12tums Mutant MT1207X och tillhörande slutsteget Mutant Ascension 1.

Nu undrar jag, är det värt pengarna?
Är det någon som har liknande som kan berätta om de är bra?
Finns det något annat paket som spelar bättre eller är billigare?
Går det att få in fyra stycken 12tummare i min 744?

Tacksam för svar smile

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
9 januari 2009
Tja mitt är ju liknande i golfen eftersom det är samma basar bara att jag driver med 2 steg men samma effekt så ja det är bra wink
Men att få in det så det blir bra i en 744 är nog riktigt svårt.
Senast redigerat av BMTech (9 januari 2009)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

264 Inlägg
9 januari 2009
Basarna vet jag inte nåt om, men steget kan jag varmt rekomendera!!!smile De ska nog gå in en 744, men då är de inte mycket skuff kvr sen!!1

399 Inlägg
9 januari 2009
Köp EN riktig sub istället, lr kanske två, mer är inte alltid bättre... Och helst en 10" o kör in den under hatthyllan spelandes framåt
Senast redigerat av Maildaemon (9 januari 2009)

260 Inlägg
9 januari 2009
Satsa på 10" då det e inte så högt mellan golv o hatthylla tror det e max 29cm och då ska du ju få rum med byggmatrial oxå till lådan ,, bygg dom framåt el i en bandpasslåda, tillomed om du ska ha 4 10" kan du ju även göra en isobandpasslåda för att minska volymen om den blir förstor.

Men prata med Björn om detta han hjälper dej garanterat..
Lycka till med bygget..

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Tackar för alla svar.

Som någon kommenterade, att det inte blir mycket utrymme kvar i skuffen, det bryr jag mig faktiskt inte om, eftersom jag ska fixa till Volvon och skaffa mig en bruksbil.

Vill helst inte heller byta ut mot fyra stycken 10tummare eller likande, eftersom detta då är ett paketpris, som jag är ute efter.

Så finns det någon som har en bruksanvisning/lådbeskrivning på en låda, blir jag glad smile

264 Inlägg
9 januari 2009
Björn på dBakuten fixar nog ett paket pris på 4st 10" om du vill ha de!! Å har hjälper säkerligen till med en ritning också!!! visste inte att du skulle ha skuffen till bara ljud, ursäkta att jag skrev de!!!!!!?

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Okej, det visste jag inte att man kunde få faktiskt smile

Ingen fara, ville bara påpeka att jag bara skulle ha skuffen till ljud smile
Har pratat med honom nu, och det verkar som att man ska stoppa in alla fyra 12tummare iallafall smile

260 Inlägg
9 januari 2009
e fortfarande lite skeptisk med 12" i 744,, klart om du lägger dom ner o offrar allt utrymme så går det,,frågan e ju hur effektivt det är så du inte bara spelar för kråkorna i skuffen..
Men somsagt du har ju pratat med Björn så det löser nog han åt dej...

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

198 Inlägg
9 januari 2009
om du har maccen kvar så spelar den på fint med ett acension steg smile har själv en mac audio reference med samma steg fast gamla serien, dom har samma speccar.

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Svanholm skrev:
om du har maccen kvar så spelar den på fint med ett acension steg smile har själv en mac audio reference med samma steg fast gamla serien, dom har samma speccar.

Okej smile

Nej, jag är sugen på att köpa nytt faktiskt, är inte så jätteintresserad av mac'en, så den kommer säljas ifall jag bestämmer mig för att köpa mutant smile

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Nu är det bestämt och beställt smile Nu hoppas jag bara på att DB-Björn hjälper mig med lådorna som han lovat. När högtalarna, slutstegen har kommit hem och trä införskaffas så kommer antagligen en projekttråd upp ang. detta smile

Hoppas bara att man får lite positiva kommentarer om detta bygget, som jag hittils inte fått.

Tack för hjälpen och era snabba svar smile

Sök