3329
Sök

krockad 745..

5 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
undrar om nån vet vad försäkringsbolaget gör åt en krockad bakskärm på 745, stolparna har klarat sig samt taket..tacksam för svar..

Brudar är skit.. =)

Rallytok
165 Inlägg
2 juni 2006
TJenare.. Årsmodell,skick,antal mil?

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

Rallytok
165 Inlägg
2 juni 2006
Är det din 90:a?
Hur mycket har smällen tagit?
Tryckt in 1 cm eller 1 dm?
Senast redigerat av Henko (2 juni 2006)

Volvo 945 Se -93

8 156 Inlägg
2 juni 2006
Har du tur så står försäkringsbolaget för det mesta. Var det ditt fel, eller någon annans?
Antar att någon körde på din bil, eftersom det är bakskärmen det handlar om...?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

5 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
henko, den e i fint skick, har bild här.. års mod 90, 24000 mil.. intryckt ca 1 dm..tog bakom tanklocket snett upp bak till höger från fälgen ser inte farligt ut..

ja de va en idiot som körde på mig, lagomt glad i honom..
Senast redigerat av wiggy (3 juni 2006)

Brudar är skit.. =)

Rallytok
165 Inlägg
3 juni 2006
Har det "bara" tagit plåten och inte fälgen eller rutan så kostar det inte så mycket.

Volvo 945 Se -93

10 287 Inlägg
3 juni 2006
Bild?
Det skall vara bra liten skada annars är det lösen. Värderingen ligger väl runt en 15.000 så dom lagar i princip inte ett skit.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
4 juni 2006
Precis, aldrig att dom sätter igång o lagar en 745.. de blir skroten direkt.

Möjligen om du snackar med dom o säger att du verkligen vill ha kvar bilen.. om du ordnar själv.. vetifan. Tror nästan inte det.. lr så skiter du i försäkringsbolaget o lagar de "själv" då får du ju behålla bilen, kan ju inte gå på mer än 4-5 tusen om du fixar någon svart plåtfixare.
Senast redigerat av JapMax (4 juni 2006)

329 Inlägg
4 juni 2006
Exakt detta hände min polare för 2 månder sedan,  fast då var skadan fram och han kör e34 - 91 ..  Har vell nästan samam värde som din kärra har....

Iaf, skickade in skadeanmälan mm mm,  (var INTE hans fel utan han blev påkörd ), och fick efter en tid svar att han skulle ta bilen till närmsta verkstad för att fixa jobbet, de han gjorde var att han ringde till bolaget, snackade med dem och sa han ville ha kvar bilen, och att han ville ha ut så mycket pengar "kontant" som möjligt och sedan "ordna de själv", när han sedan gjort de skall den "besiktigas" igen, där dem kollar att allting är som de ska med bilen...

Bilen skall nästa vecka in på en Bmw verkstad för att sedan lackas, hur mkt pengar han får ut vet jag inte,, men gör ett försök OM du gärna vill ha kvar bilen...

mvh
Senast redigerat av Ludds (4 juni 2006)

Avstängd
257 Inlägg
4 juni 2006
kommer dom nog att göra vid. dom gjorde vid min fars 745 -88 i höstas efter att hela bakdelen blivit intryckt några centimeter

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

5 Inlägg
4 juni 2006
Trådstartare
tackar tackar för all info, jo min 3dje bil på ett å ett halvt år nu som blir krockad orkar inte lösa in alla hela tiden..dom andra 2 blev ju iof mokkajele skrot men denna e en fis i rymden..

Brudar är skit.. =)

142 Inlägg
4 juni 2006
En kompis till mig dorg på ett rådjur i vintras med sin JÄTTE hängiga peugeut 205a. Han hade köpt den 2 veckor innan olyckan för 7000. Det som pajade på bilen var: Huv, Kofångare, Höger framskärm, Högerlyset + att bilen blev aningen skev. När han snacka me försäkringsbolaget så sa dom att det bara var o skrota, men det ville inte min polare så han lyckades snacka till sig pengar till att fixa bilen själv. HAN FICK 8000 AV FÖRSÄKRINGSBOLAGET big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

Sök