3877
Sök

koppla ett neonrör till steget

671 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
tjena byggde en ny baslåda idag och monterade in ett 10cm  neonrör men jag kopplade in det på remoten  och minus  och visst funkade det bra förutom att steget inte startar då  så nån som vet om det finns något motstånd eller nåt så det kan funka eller är det omöjligt .. vill ju inte montera en brytare i skuffen  eller slippa dra en kabel ända fram till en strömbrytare

3 650 Inlägg
17 januari 2009
Har precis gjort som du säger, med brytare å allt! finns bilder i mitt galleri nånstans. Tips: kolla över jorden en extra gång, kan lova att det är den som krånglar

Vrf kopplar du inte + och minus? har du steget kopplat till tändningen så går det ju automatiskt varje gång du vrider nyckeln. annars koppla en liten switch mellan kablarna nånstans å fäst bakom baslådan lr nåt
Senast redigerat av Kesler (17 januari 2009)

671 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
jo det är kopplat till tändningen.. men pluskabeln är väl ström i hela tiden eftersom den går direkt till batteriet

457 Inlägg
18 januari 2009
aa i den är de plus jämt...

OVERBOOSTED
852 Inlägg
18 januari 2009
sno ström+ från ena bakljuset

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
18 januari 2009
Plus kan du väl ta från remoten och minus virar du bara runt samma bult som du har satt jordkabeln från steget i sen ska det inte vara några problem.

/MatteR

240 Inlägg
18 januari 2009
kan ju koppla röret på samma som bagage lampan. så tänds ju bara röret när de behöver vara tänt.

671 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
MatteR skrev:
Plus kan du väl ta från remoten och minus virar du bara runt samma bult som du har satt jordkabeln från steget i sen ska det inte vara några problem.

ja det trodde jag med men då startade inte steget istället

671 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
bra ide  kör nog på bakljuset  då

1 634 Inlägg
18 januari 2009
Koppla via ett relä till remoten så ska det funka.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
18 januari 2009
Har mitt kopplat till belysningen i bagaget, ingen mening med att det lyser när luckan är stängd ändå.

OVERBOOSTED
852 Inlägg
18 januari 2009
du kan även ta från dimbakljuset. då har du knapp och kablar draget om du vill stänga av det men glöm inte att ta bort lampan.

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

671 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
jag gjorde så att jag drog om alla kablar eftersom att jag har gömt alla kablar och steg så då drog jag den ända fram till +- på stereon så det funka prima men vi får väl se vad dom säger på besiktningen om lådan jag byggde  som täcker halva bakrutan

Sök