3660
Sök

Projekt Speedconcepts Lancia s2 martini racing edition.

12 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Denna bil är mitt nya objekt mina planer är att få in en s2 motor och trimma upp denna så jag hamnar på omkring 300hk kom gärna med goda råd och ideer för detta åk. Kommer bli en ren race bil har ni nåt att sälja som jag kan komma att ha användning för?.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98663/550654_lvpb24.jpg

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
300 hästar låter mycke för den lilla big_smile hur mycke väger den? smile

kommer nog att bli bra  big_smile lycka till

----->Strippen S2<-----

VCRACING

12 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
denn väger ca:600kg bla kommer ja bygga glasfiberskärmar och kolfiber huv till den samt baklucka i glasfiber så lite lättare blir den nog tongue

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
åhå 2kilo per häst big_smile de kommer att gå undan big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

12 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
jodå det hoppas jag hehe tror nog den kommer dra rätt många hoppas jag på vill inte bygga alltför extremt men 300hk är helt oki tycker jag kan säkert skruva upp den ännu mer kommer ta en s2 motor med drivlina o dra på.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
Speedconcept skrev:
jodå det hoppas jag hehe tror nog den kommer dra rätt många hoppas jag på vill inte bygga alltför extremt men 300hk är helt oki tycker jag kan säkert skruva upp den ännu mer kommer ta en s2 motor med drivlina o dra på.

okej  vart kommer det att driva då fram bak eller alla fyra?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

12 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Den kommer driva på bakhjulen får se hur jag ska lösa det med bakaxel o sånt har faktiskt inte nån bra ide på det än tänkte jag börjar med motorn o växellådan så får jag se vart det tar vägen sen. Men hoppas på fina siffror på strippen dock lite orolig för karossen måste nog styva upp den en anning också.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2009
haha joo de kan ja tro att du kommer att behöva big_smile vem vet de kanske blir runt 12-14 sekunder om inte snabbare tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Large Cap
1 816 Inlägg
22 januari 2009
Fan va fränt! big_smile

Kejsare
547 Inlägg
22 januari 2009
Fy helvete vad grymt! big_smile Morsan hade en Lancia A112 Junior, och jag och polarna skämtade alltid om att göra om den till race ^^ Du skulle ha kommit på projektet tidigare, vi hade en jävla massa grejer (och även en A112 Abarth reservdelsbil) du kunde använt hmm

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
22 januari 2009
fyfan va mäktigt, den bilen kmr att flyga, ta en s2 motor med s4_ans väellåda, sen grundmappar du och redy to go big_smile, glömt inte IC, resp dumpvenntil, pys, boostcontroller och större turbo, något i den stilen ???

12 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Fernicus skrev:
Fy helvete vad grymt! big_smile Morsan hade en Lancia A112 Junior, och jag och polarna skämtade alltid om att göra om den till race ^^ Du skulle ha kommit på projektet tidigare, vi hade en jävla massa grejer (och även en A112 Abarth reservdelsbil) du kunde använt hmm

ofan jag har en till reservdels bil till denna men det mesta kommer ju inte vara från lancia ändå utan jag kommer mest använda karossen resten kommer jag bygga om från andra bilar.

Sök