3851
Sök

alloywheels.com nån som beställt där?

12 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Funderar på att köpa nya fälgar te sommaren. är de nån som har erfarenheter från www.alloywheels.com? dom har bra priser och verkar vettiga, undrar lite hur lång tid det tar att skicka till sverige och om dom e bra packeterade?

är de nån annan som vet nån bra sida me fälgar förutom gummihuset-stop1 och dom vanliga??

Volvo S40 T4

LillNaisarn
4 november 2007
Linnan skrev:
Funderar på att köpa nya fälgar te sommaren. är de nån som har erfarenheter från www.alloywheels.com? dom har bra priser och verkar vettiga, undrar lite hur lång tid det tar att skicka till sverige och om dom e bra packeterade?

är de nån annan som vet nån bra sida me fälgar förutom gummihuset-stop1 och dom vanliga??

Har inget att säga om denna firma, men tänkt på vad frakten kostar ? brukar kosta omking 300-500$ samt att du får betala tull+moms på detta ,

31 Inlägg
4 november 2007
LillNaisarn skrev:
du får betala tull+moms på detta ,

Är ju ingen tull+moms när du beställer från England eftersom det är ett EU-land.

/André

Hmm.
4 november 2007
klart man betalar moms... VÄL ?

410 Inlägg
4 november 2007
Hmm. skrev:

nopp inom EU betalar du moms endast en gång och det är i det landet du köper varorna från. självklart är det samma sak me USA du betalar bara moms en gång därför man kan handla tax free och sedan skatta skiten när du kommer hem istället.

Hmm.
4 november 2007
laika skrev:
Hmm. skrev:

nopp inom EU betalar du moms endast en gång och det är i det landet du köper varorna från. självklart är det samma sak me USA du betalar bara moms en gång därför man kan handla tax free och sedan skatta skiten när du kommer hem istället.

Jaha, men de är ju skitsamma i slutändan iallafall.

12 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Det står på hemsidan att de kostar 85£ att skicka det till sverige. tillkommer de mer sen?

Volvo S40 T4

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
4 november 2007
85£ låter i min mening för billigt :S men ja vet inte

V8 - 4 Life

230 Inlägg
4 november 2007
Mrjockos skrev:
85£ låter i min mening för billigt :S men ja vet inte

Vadå för billigt? Tänk på att det är pund. 85 pund är ju för fan lite drygt 1100 kr. Det är absolut inte för billigt.

Second place is the first loser

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
4 november 2007
jojo men du får ända tänka vägen som däcken ska åka, i sverige för du ju hosta upp minst en 500 hundring i frakt för däck.

V8 - 4 Life

190 Inlägg
5 november 2007
Vissa firmor lägger in moms samt frakt kostnader i priset på produkten, beror ju helt och hållet på hur företaget har det också.
Inom Sverige kostar det dryga 600:- för fälgar/däck med bussgods, blir inte så ofantligt mycket dyrare från utlandet så vidare du inte fraktar in en bil.

Bara ett exempel nu; det lönar sig till och med att köpa lampor/kolfiberhuvar etc etc från Staterna än från vissa firmor i Sverige...
Så tror inte att extra kostnaderna inom tullen blir så ofantliga..

Om du vill veta mer så kolla upp med tullen, antingen ring eller gå in på http://www.tull.se

Edit: Har ingen erfarenhet av det företaget, och vanligtvist är dem ju paketerade i kartong med både skyddskant av plast och skyddshuva, så skulle ta bli någon kantstötning eller "slag" mot kartongen så tar plastringen emot den största smällen.

Mvh
Jeppe
Senast redigerat av Yeeeep (5 november 2007)

LillNaisarn
5 november 2007
andrec skrev:
LillNaisarn skrev:
du får betala tull+moms på detta ,

Är ju ingen tull+moms när du beställer från England eftersom det är ett EU-land.

Oj nej inom EU betalar man ingen tull, antog att det var i USA då det var .com smile sorry
RouziMotorsport skrev:
Allt man köper utomlands betalar man frakt, tull och moms på när varan väl är inne i Sverige.

Så vidare det är UTANFÖR Eu Ja! annars så får man betala då tullvärket tar ut tull och moms ja,
Senast redigerat av LillNaisarn (5 november 2007)

36 Inlägg
5 november 2007
Från Tullverket
"Om du beställer varor via Internet från ett annat EU-land räknas det som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i avsändarlandet. Om du beställer varor från ett land utanför EU, från ett så kallat tredje land, måste du betala både tull och moms. De här reglerna gäller i de allra flesta fall, men det finns undantag. Vissa områden och länder har nämligen särskilda avtal med EU.
"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
5 november 2007
frakt inom sverige är RIKTIGT dyrt, oftast billigare att skicka från utlandet än skicka inom sverige.

study
772 Inlägg
5 november 2007
RouziMotorsport skrev:
Allt man köper utomlands betalar man frakt, tull och moms på när varan väl är inne i Sverige.

jaså men i fall de vill ha förskots betalning då.
jag antar att du menar utan för EUs gränser när du säger utomlands. i annat fall så betalar man skatten i det aktuella landet man köper varan inom eu.
Senast redigerat av moose46019 (5 november 2007)

230 Inlägg
5 november 2007
Man betalar heller ingen tull eller moms på"gåvor" från utlandet. Många företag utanför EU som är vana vid export till EU brukar man kunna komma överens med om att det är just en "gåva".

Jag kom överens med företaget som jag köpte en LCD-skärm av att jag betalade dem för priset och frakten. Sen fraktade de skärmen som en "gåva" vilket gjorde att jag slapp tull och moms.

Second place is the first loser

60 Inlägg
5 november 2007
hade precis tänkt säga de som empe sa, man ska allti ha dom till att skriva på paketet att de är en gåva, ingen moms eller tull då, tjänar ordentligt på att göra så

355 Inlägg
5 november 2007
t7m skrev:
hade precis tänkt säga de som empe sa, man ska allti ha dom till att skriva på paketet att de är en gåva, ingen moms eller tull då, tjänar ordentligt på att göra så

Är inte säkert att det går ändå! Är nån gräns prismässigt men har man tur så går det!

study
772 Inlägg
5 november 2007
ja fast det är inte alltid som en gåva går igenom ska ni veta. så det är ingen garanti. på att det går igenom.

Med.lem
3 759 Inlägg
27 januari 2009
Nu hittade jag rätt tråd!

Eftersom tråden inte har ETT ÄNDA SVAR on topic så kanske det är bättre att bara starta en ny tråd direckt?
Jag skulle vilja ha lite mer uppdaterade svar ang denna sida. Hur är leveranstiderna numera?
Senast redigerat av Mr_EmCom (27 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök