3450
Sök

Audi A4 1.8T max mil? och slitage vid 20000mil?.

Fritidsforskare
344 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#1
Hejsan ,har kollat på en Audi A4 1.8T 1998 4D som har gått 20000mil. Kamrem bytt vid 11000mil och serviceboken är i fylld. Tror ni jag kommer förlora mycket på att köpa en sådan bil?, allstå är det mycket slitet i motorn vid dom här milen? Eller är det lungt så att säga, jag kommer kunna köra några 1000mil utan några "större" reprationer?. Hur är det med turbon och dom delarna hur mycket kostar det om man måste byta sånt?. lite enkla tips bara på hur pass slitet det är runt dom milen.

Mvh//Robin.
Senast redigerat av Zajpner (7 december 2008)

Dom kallar mig Danino

39 Inlägg
7 december 2008
#2
OM kamremmen har gått 20000mil så är det verkligen dags, motorn kan kugga så den går dåligt men det händer sällan, kamremmen brukar oftas bara gå av.

39 Inlägg
7 december 2008
#3
du kan ju köpa min a4, jag har en 96:a till salu!

Fritidsforskare
344 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
#4
Okej. men det låter ju ganska bra iaf.


Mvh//Robin,

Dom kallar mig Danino

224 Inlägg
30 januari 2009
#5
Jag köpte en audi a4 1.8t quattro -99 igårbig_smile
Tycker det är en riktigt rolig och skön bil att köra.
Kolla hur många ägare det har varit på den, har det varit många ska man se upp. Ring de förra ägarna och fråga hur bilen gått för dem och vilken åldersgrupp dem är i. Bilar idag ska ju hålla länge om man servar och sköter om dem enligt s-bok. Kolla gärna efter oljeläkage under den kring v-låda och motor.
Om allt verkar bra med service och att den gått bra för tidigare ägare så är det bara slå till.

mvh


Sök