3754
Sök

måste man ha 2 ljuddämpare?

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
som topic lyder, har kapat bort den bakersta ljuddämparen på c70in och ersatt den med ett rakt rör, men de gjorde ingen skillnad i ljudnivå alls, funderar nu på att ta bort den främre och sätta en japsdämpare längst bak istället, är detta lagligt? har sökt som en galning men ja hittar fan inget
tack på förhand

761 Inlägg
1 februari 2009
Nej, lagligt är det inte. Men har nog aldrig hört att SBP har klagat så länge som ljudnivån varti normal..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

290 Inlägg
1 februari 2009
ok om db inte blir för hög för bilprovningen.

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
okej, tack för snabba svaren smile får se om de blir att ta fram tigersågen snart då kanske smile

We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
1 februari 2009
Är det inte lagligt? Min gamla accent gick i genom besiktingen och polisen sa ingentingen om det och den hyundaien som vi hade,den hade bara en ljuddämpare i slutet och ingen i mitten. Så jag skulle tippa på att det är lagligt. Lustigt annars att min gick igenom. Mvh

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

290 Inlägg
1 februari 2009
du kan i sotrt sett göra vad du vill bara det inte låter för mycket

1 785 Inlägg
1 februari 2009
ReinarT skrev:
som topic lyder, har kapat bort den bakersta ljuddämparen på c70in och ersatt den med ett rakt rör, men de gjorde ingen skillnad i ljudnivå alls, funderar nu på att ta bort den främre och sätta en japsdämpare längst bak istället, är detta lagligt? har sökt som en galning men ja hittar fan inget
tack på förhand

Sålänge ljudnivån är under den tillåtna gränsen lär det inte bli några problem.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

5 Inlägg
1 februari 2009
Hade bara en ljuddämpare på besiktningen på en golf ja har , och fick en 2a för att den lät för högt .sad

Ride Hard, Die Fast!

Blyfot
829 Inlägg
1 februari 2009
så länge man klarar db kraven så är de lugnt. kan säkert vara anorlunda på en hel typs godkänd bil men de har jag aldrig haft o vet inge om

"bara en mor kan älska en sån son"

Sök