3857
Sök

855 t5-94/Automat till Manuell.

11 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Hoj
Jag ska pula dit manuell låda på min automatare. Hur blir det o funka med el o så? är det bara rycka ur sladdarna på automaten o låta skiten va? och påverkar det Sport,Ekonomi,vinter lägena nå eller går det på motorstyrningen? Alla svar och information uppskattas. Mvh Jonas.
Senast redigerat av karlhallon (3 juni 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
2 februari 2009
byt olja

Dog food lid. Backwards

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
2 februari 2009
Har du kollat oljan wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Random Hero
4 047 Inlägg
2 februari 2009
blev de rätt nivå ?

Dog food lid. Backwards

Hojmek
748 Inlägg
2 februari 2009
" Sköljde" du lådan ???

11 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Japp gjorde allt efter konstens alla regler.
DusanMandick skrev:
blev de rätt nivå ?

11 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Nej det gjorde jag inte.. hur noga är det med det?? jag tycker det är konstigt att några växlar fungerar.
Bodegan skrev:
" Sköljde" du lådan ???

Random Hero
4 047 Inlägg
2 februari 2009
karlhallon skrev:
Nej det gjorde jag inte.. hur noga är det med det?? jag tycker det är konstigt att några växlar fungerar.
Bodegan skrev:
" Sköljde" du lådan ???

då blir de till o göra om igen då, töm ur oljan, "skölj" ur ordentligt, o i me nya olja så kan du nog köra som aldrig förr big_smile

Dog food lid. Backwards

Hojmek
748 Inlägg
2 februari 2009
karlhallon skrev:
Bodegan skrev:
" Sköljde" du lådan ???

Att bara tömma lådan hjälper inte mycke, du får bara ut ett par tre liter då. Då finns det fortfarande gammal olja kvar i systemet. Jag sköljde min med 18 liter olja och den växlade underbart efter det, innan växlade den hårt.

11 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Ja jag får väl prova det..men kan värkligen vara en sån sak om den slirar på backen o inte 4:an går i?? 1,2,3 fungerar klockrent.

Hojmek
748 Inlägg
2 februari 2009
karlhallon skrev:
Ja jag får väl prova det..men kan värkligen vara en sån sak om den slirar på backen o inte 4:an går i?? 1,2,3 fungerar klockrent.

Mja knappast troligt att det är pga oljan då. Dåligt servad låda kanske å nu håller den på att säga upp sig.?

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
2 februari 2009
skölj lådan ett tips ! övre slangen på kylaren kör motorn o tippa i ny olja tills den blir bra ! typ 17 18 liter atf

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
3 februari 2009
Skulle nog mer tippa på att lådan e slut....hade liknade problem med min och de va lådan som var sönderkörd eller ska jag säga utsliten....men som sagt prova ändå att skölja lådan ordentligt....det är billigare än en ny låda....och vem vet.....om det funkar med sköljning så köp en trisslott samma dag...

Mvh
Jonas

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

11 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Ok. Ja jag får prova det.. Annars så har jag en v70R låda ligger..Men det är ju så tråkigt och byta:)
busfabror skrev:
Skulle nog mer tippa på att lådan e slut....hade liknade problem med min och de va lådan som var sönderkörd eller ska jag säga utsliten....men som sagt prova ändå att skölja lådan ordentligt....det är billigare än en ny låda....och vem vet.....om det funkar med sköljning så köp en trisslott samma dag...

Mvh
Jonas

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
3 februari 2009
Men det e ganska noga med växelåde nummret, har du inte exakt nummer så kan de strula som fan....*suckar*....o hitta rätt låda kan vara ett helvete o billiga brukar aut.lådorna inte vara....

Mvh
Jonas

karlhallon skrev:
Ok. Ja jag får prova det.. Annars så har jag en v70R låda ligger..Men det är ju så tråkigt och byta:)
busfabror skrev:

Mvh
Jonas

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

Sök