1 Du måste ha bra mekmöjligheter och välutrustad verktygslåda/maskiner. Särskilt som du säger ekonomin inte är den bästa. Allt kostar, särskilt att anlita tex svarvning svetsning etc.
2 Ett bra objekt tex Volvo 140/240/740, Opel Rekord/Commodore eller kanske en Ford Granada/Consul eller liknande med stort motorutrymme.
3 Sen skall du hitta en lämpilg v8 till bra pris helst en fungerande tex Rover V8, Cheva 305/350 eller kanske en Chrysler 318 som kan hittas för ringa summor.
4 Vidare krävs nya motorfästen, en växellåda som håller lämpligast är att köpa motor och låda komplett för minsta möjliga modifikationer, sedan måste kardanen anpassas mellan växellåda och bakaxel. Bakaxel måste ev uppgraderas byta till en som klarar Hkr från v8.
5 Alla bilar har en max effekt som bilen klarar och kan besiktas med, så välj en v8 med lite effekt som klarar bilens specifikationer, annars kommer SFRO besiktning in i bilden med uppgradering av bromsar chassi m.m.
/Tommy
Senast redigerat av Sokrates (11 augusti 2008)
Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.