3617
Sök

Hur ska man bygga å med vad för att extraktorör ska hålla

1 028 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#1
har funderingar på att bygga extrakorör till min 740 men många jag känner som byggt sj spricker finns de något knep hur man ska gå tillväga för att undvika detta Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

Volvo-Beroende
289 Inlägg
25 augusti 2008
#2
Bygga med riktiga rör?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
25 augusti 2008
#3
Är det en vanlig sugmotor eller turbo?

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

1 028 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#5
ska vara turbo grenrör till 940 turbo storlek på rören`? inner diamentern?

Håller de att svetsa med mig svets?

Har inget å skriva ännu

1 758 Inlägg
4 februari 2009
#6
En kraftig MIG funkar väl, men TIG är att föredra.
Många svetsar genrör i vanligt svartstål, problemet med det är att kolet i stålet (veckans rim) kommer att bränna (blir ju höga temperaturer i ett grenrör) vilket försvagar stålet och det i sin tur gör att det spricker.

371 Inlägg
4 februari 2009
#7
En annan bra sak att göra är. Att glödga grenröret när det är klart. det tar ut alla spänningar som finns i röret, och minska sprickbildning.


1 028 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#8
okej... inner diameter på röret till en 940 turbo 8v

Har inget å skriva ännu

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 februari 2009
#9
need_4_boost skrev:
En annan bra sak att göra är. Att glödga grenröret när det är klart. det tar ut alla spänningar som finns i röret, och minska sprickbildning.

nör röret ör glödgat så kyler man ner de med olja smile typ hydraul funkar fint

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

261 Inlägg
4 februari 2009
#10
volvo_grabb skrev:
okej... inner diameter på röret till en 940 turbo 8v

Typ "lagom"

Du får väl ta och mäta avgasportarna och ta ett rör som passar efter det!

1 004 Inlägg
4 februari 2009
#11
need_4_boost skrev:
En annan bra sak att göra är. Att glödga grenröret när det är klart. det tar ut alla spänningar som finns i röret, och minska sprickbildning.

ja för ett turbogrenrör blir ju aldrig varmt....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"


Sök