4383
Sök

BRL svarar inte. tips på bas

399 Inlägg
23 januari 2009
Den måste varit som en fisk på torra land i den slutna lådan?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 januari 2009
Det är sådan bas jag föredrar....torr och ruskigt detaljerad plus att oftast upplever rappare med lägre gröplöpstid plus att man behöver inte kompa in den lika mkt wink
Finns mkt fördelar i min värld med slutet kontra problemen JAG tycker att BR ger. Men det är en personlig åsikt smile

Sedan är en sluten låda mer förlåtande på viss volymvariation (+- 1-2 liter) än vad BR-lådor är....det skall erkännas att just DET underlättar en del vid lådberäkning :blush:
Sedan att det var mer än tio år sedan jag räknade BR och BP-lådor (som var RIKTIGT roliga att få till) är en annan sak big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

399 Inlägg
23 januari 2009
När man väl får till BR lådan efter ngn månads labbande är det värt det, iaf i min värld

7 241 Inlägg
23 januari 2009
Maildaemon skrev:
När man väl får till BR lådan efter ngn månads labbande är det värt det, iaf i min värld

Jodå jag förstår dig smile
Den månaden lägger jag dock på annat labbande och tweakande.......som resten av framsystemet wink

Men nog om detta. Vill vi fortsätta dryfta vad vi anser är för och nackdelar med olika saker (för det ÄR roligt att diskutera så länge det inte går över o blir rena påhopp) så kan vi starta en ny tråd smile

399 Inlägg
23 januari 2009
Går ju alltid överstyr när någon tycker det ena är överlägset för att det spelar högst eller för det är enklast

Men men... Hoppas trådskaparen fått några vettiga svar

188 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
jadå ja e nöjd med svaren tack för hjälpen smile

7 241 Inlägg
23 januari 2009
Maildaemon skrev:
Går ju alltid överstyr när någon tycker det ena är överlägset för att det spelar högst eller för det är enklast

Men men... Hoppas trådskaparen fått några vettiga svar

Nu bara MÅSTE jag fortsätta med offtopic....

Ber om ursäkt.

Det går inte överstyr så länge man håller sig på en vettig nivå......inte sant? smile
(Vilket jag för övrigt tycker att vi gör.....kommer bara med åsikter och lyssnar på varandra smile )

399 Inlägg
23 januari 2009
När det är lugnt och stilla och inga troll eller ngn gammal räv som inte alltid är så trevlig på internet *host* lägger sig i går det alldeles förträffligt tongue

395 Inlägg
23 januari 2009
Skulle nog köpa en Rockford Fosgate P2, pris sänkta till 998:-
Och du behöver inte lyssna på dom, för dom spelar bra wink

188 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
okej hade ska man köpa en eller 2 st p2? smile

1 785 Inlägg
23 januari 2009
Maildaemon skrev:
När det är lugnt och stilla och inga troll eller ngn gammal räv som inte alltid är så trevlig på internet *host* lägger sig i går det alldeles förträffligt tongue

När hände detta? hehe tongue

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

399 Inlägg
23 januari 2009
Finns ju några som är vassa i mun på internet men otroligt snälla och trevliga i verkligheten

497 Inlägg
24 januari 2009
impact 5712or utan att tvecka en suck eller som vissa här säger dd0512

395 Inlägg
24 januari 2009
Robi89n skrev:
okej hade ska man köpa en eller 2 st p2? smile

Helt klart 2st, men då hamnar du på nästan 2000:- men det kanske inte gör något?
Du kommer inte bli besviken, mycket bas för dom pengarna smile

188 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
nä de blir 2 st för försöka skrapa ihop 2000 big_smile

653 Inlägg
24 januari 2009
Robi89n skrev:

P2or spelar ungefär lika bra som T1or så dom spelar på duktigt smile

395 Inlägg
6 februari 2009
Aronsson_Kil skrev:
Robi89n skrev:

P2or spelar ungefär lika bra som T1or så dom spelar på duktigt smile

P2or spelar högre, vilket dom gjort i en del tester, och är mer lättdrivna. men dom håller inte lika länge som T1 och T2 =P

2 665 Inlägg
6 februari 2009
Du funderar på 1 eller 2st. Hmm då skulle jag välja en finare bas för runt 2000kr och köpa 1st, lönar sig nästan alltid. Ska du sitta i bilen o lyssna brukar 1st kvalitets 12a räcka bra,
Köp en med hög känslighet så spelar du lika högt i all fall, beroende på vad du har för steg, för basar med högkänslighet har nästan alltid mindre slaglängd o tvärtom.

Br spelar högre än sluten med samma effekt men som lonefox säger så ger den slutna mera hifikvaliteter men tvekar på att alla här har det som prio1.
Tycker i stort sett alla bara pratar om högt o bra tryck. (finns några få undantag)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök