2943
Sök

Ni som annonserar ut bilen till till rabatterat pris utan fetingfälgarna

55 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Ser en del annonser då t,ex priset 40k för allt, och 35k för bilen utan fälgarna, får ni dom sålda på så vis?

Tänkte sälja min bil i sommar men skulle gärna behålla 18" fälgarna då jag tänkte sätta dom på en nyare audi, men har svårt att se att nån köper han utan sommarfälgar mitt i sommaren, eller funkar det? bara slänga på vinterfälgarna så fixar dom sommar själv?
Senast redigerat av Iggson (16 februari 2009)

430 Inlägg
16 februari 2009
Skaffa billiga 17":are i okej skick annars nu innan sommarpriserna kommer att ha på? Om du verkligen vill ha hjulen kvar menar jag. Så hade jag gjort. Hade aldrig köpt en bil på sommaren utan sommarhjul iaf.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
16 februari 2009
Det är ju mycket lättare att sälja en bil med fina fälgar.
Men om en köpare har fälgar själv eller vill köpa några andra så går det ju eller om dem inte brys sig om vad det är för fälgar på, vissa vill ju inte ha t.ex. 18" fälgar då däcken blir mycket dyrare när dem behöver bytas.
Men som sagt, oftast så är det mer lättsålt med snygga fälgar.

/Påsen

PÅSEN RACING

1 948 Inlägg
16 februari 2009
e lite olikadet där med om man höjjer eller sänker priset när det kommer till fälgar och annat kraffs man plockat på bilen. personligen när jag köpte ny bruksbil för drygt ett år sen så vill jag INTE ha en bil som någon ungdom hade hållit på och monterat sänkningssats samt stora fälgar på. sökte istället en väl underhållen... för hur man än gör så är INTE bilar konstruerade för att sänkas och sen sätta på fälgar med 3-4" större än orginalstorlek.

Så mitt tips till dig som har en iövrigt standard bil (va djag kunde se utav bilderna) försök leta på någon som har ett par vanliga 15-16 tums alu fälgar (går att få sjukt billigt om du bara vågar pruta) och sälj bilen med dom.

3 059 Inlägg
17 februari 2009
Släng på ett par orginalplåtisar med sommardäck..
Att de e lättare att sälja för att de sitter feta 18 tummare på tror jag inte.. Inte till någon som vet va han köper iallafall.. glor dom bara på fälgarna och till utseende så kan du nog lura av dom en hel del stålar för ett par fina sommarfälgar att sälja med bilen..
Senast redigerat av Smajly (17 februari 2009)

Trätekniker
387 Inlägg
17 februari 2009
Sälj allt, hur rolig är det med ny bil och gamla fälgar!?!?

Det är 55% större chans att få sålt bilen med blockets försäkring för 900 eller vad de nu kostar.
Källa: Blockets försäljare

Lycka till!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

Mekaniker
472 Inlägg
17 februari 2009
Joda det blir sålt. Men oftast utan fälgar, är dom inte värda mer än ett par 1000lappar så skickar man ju med dom liksom..

BMW-tok

Muttley
17 februari 2009
Hade aldrig köpt en bil utan sommardäck.
Helst ska där vara vinterdäck med.
Så de blir svårare att sälja.

118 Inlägg
17 februari 2009
sånt är jävligt irriterande.. om man inte ska sälja med fälgarna så ska dom inte va med på annons bilden heller tycker jag.. för det som är på bilden är väl det man ska sälja

428 Inlägg
17 februari 2009
jonnielahti skrev:
det sägs ju att fälgarna gör halva bilen wink

På många bilar gör dom mer än så wink

Dieselgypsy
538 Inlägg
17 februari 2009
Själv håller jag på göra mig av med min golf, och måste säga: Det är värd att återställa bilen till original!

Jag har hittills sålt delar för 25000 kr, och har kvar delar från bilen för 2500 kr, dock så ligger dom i källaren. Bilen är återställd till originalskick och nu har jag enbart bilen kvar att sälja!

Jag beräknar att jag då totalt kommer få 62500 kr för min Golf VR6 syncro.

I skicket som jag hade den för 1 år sen (första bilden på min golf), skulle jag i dagsläge få maximalt 50000kr. Nu får jag 12500 kr mer för den, genom att ha återställt bilen!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Sök