3701
Sök

Amerika Blinkers Till S40.

114 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
Hur gör man för att få amerika blinkers till en S40?

Har hört att det bara är att byta lampor, men vilka lampor i så fall?

Tacksam för svar

692 Inlägg
12 december 2005
Riktiga usa blinkers är väl ändå med vitt och orange på sidorna?

Sen om du ska göra en fusk så är det väl på samma vis som när du kopplar sidor markörerna så dom ska lysa hela tiden? Eller har jag fel?

114 Inlägg
12 december 2005
Trådstartare
Men dom har jag inte kopplat själv utan det är ju fabriksgjort.

men det jag ej förstår är hur man får dom att lysa hela tiden.
och samtidigt som dom blinkar när dom ska blinka.

692 Inlägg
12 december 2005
Jaja det vet jag också att det är fabrik dom som är på din bil, men många kopplar så "dom små blinkersena på skärmarna" lyser hela tiden.

jadu, kan det inte i huvudet riktigt men du ska dra en ännu en kabel till ett relä och vidare till batteriet. hmm, eller jag ska låta det vara osäkert, minns itne riktigt hur man gör.

12 086 Inlägg
13 december 2005
Smoke skrev:
Jaja det vet jag också att det är fabrik dom som är på din bil, men många kopplar så "dom små blinkersena på skärmarna" lyser hela tiden.

jadu, kan det inte i huvudet riktigt men du ska dra en ännu en kabel till ett relä och vidare till batteriet. hmm, eller jag ska låta det vara osäkert, minns itne riktigt hur man gör.

Skullevilja lägga en intresseanmälan där, har häller aldrig riktigt förstått hur man kopplar för att de ska lysa hela tiden samtidigt som de blinkar. Hade en fråga uppe för nått halvår sen and blinkande bakljus.. fick inget svar då.. borde va samma princip som sidoblinkersen.

Någon som har svaret nu?

Markus

114 Inlägg
14 december 2005
Trådstartare
snackade med en gubbe som köpte min org. stereo precis, han sa att han hade gått till bilia och köpt en speciell sorts lampor, han visste ej vad dom hette, men man satte bara dit dom så va det klart.

Låter lite för enkelt men vem vet.

Kosmangyl
167 Inlägg
16 december 2005
För att få framblinkersen att både lysa å blinka så behövs: En dubbelpolig lamphållare som passar i blinkersen, en 21/5 watts glödlampa, 21 watt till blinkers å 5 wattstråden används till konstant belysningen.

Lamphållare går att beställa hos märkesverkstäder om de bara vill leta efter dem alltså.

Man ska bara se till att de e för USA marknaden.

Sen e det bara till att dra en ström sladd från det befintliga parkeringsljuset till den nya lamphållaren blinkers+ å jord finns ju redan.

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.

Butikschef
116 Inlägg
16 december 2005
JapMax skrev:
Smoke skrev:

Skullevilja lägga en intresseanmälan där, har häller aldrig riktigt förstått hur man kopplar för att de ska lysa hela tiden samtidigt som de blinkar. Hade en fråga uppe för nått halvår sen and blinkande bakljus.. fick inget svar då.. borde va samma princip som sidoblinkersen.

Någon som har svaret nu?

Markus

Det finns blinkade bakljus på mekonomen bl.a.

PÄRLAN TILL SALU!!!! V40 T4R -98 255hk ATM/RC 115000:-
www.x40nordic.com
www.gasa.mer.nu

1 268 Inlägg
18 juni 2006
Slutlekt skrev:
Hur gör man för att få amerika blinkers till en S40?

Har hört att det bara är att byta lampor, men vilka lampor i så fall?

Tacksam för svar

det är ingen idé att du ger dig på det där... snuten gillar det inte och om du skulle åka in i "flygande" så blir du ombedd ta bort det =/

12 086 Inlägg
18 juni 2006
Man kopplar sidoblinkersens minus på parkeringsljusets plus.. då lyser de hela tiden och blinkar när man blinkar.. fast de blinkar tvärtom, som en buss smile

Sök