4098
Sök

Straff för att köra folk på flaket?

8 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
Hej, om jag skulle bli stoppad för att jag körde folk på flaket på en pickup, vad skulle det bli för straff då? Vem är det som får böta, är det dom som sitter på flaket eller jag som kör?

215 Inlägg
18 juni 2006
Lånar din tråd lite om de är okej ang straff. Jag och polaren var ute o körde lite igår,möter en snut i 100blås på en 50väg,dom var två i bilen.  Fick mig en liten tankeställare där OM dom nu hade vänt och dragit ikapp oss och stoppat oss längre fram när vi körde lagligt (50) kan dom då sätta dit oss bara pga att dom SÅG att vi körde för fort (ganska stor skillnad på 50 och 100) eller måste dom ha bildbevis på de? Vi var ju två som körde,dom var två i bilen..ord mot ord??

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
18 juni 2006
Rullle: du får antagligen böter på det.

SLIMPA: nej dom kan inte sätta dit dig för det OM du inte erkänner. d.v.s. "där gick det lite fort" och du håller med. neka så kan dom ej sätta dit dig om dom inte har bevis på det.

man lever bara en gång så lev väl!

RushRacing.tk
278 Inlägg
18 juni 2006
SLIMPA skrev:
Lånar din tråd lite om de är okej ang straff. Jag och polaren var ute o körde lite igår,möter en snut i 100blås på en 50väg,dom var två i bilen.  Fick mig en liten tankeställare där OM dom nu hade vänt och dragit ikapp oss och stoppat oss längre fram när vi körde lagligt (50) kan dom då sätta dit oss bara pga att dom SÅG att vi körde för fort (ganska stor skillnad på 50 och 100) eller måste dom ha bildbevis på de? Vi var ju två som körde,dom var två i bilen..ord mot ord??

ingen fara.. dom måste bevisa hur fort du körde.. har själv mött dom 180 på 70 sträcka ut på 90 sträcka... dom vände om.. å dom sa det att både vi å du vet att de gick för fort men vi kan inte bevisa något.. så kör lugnt hädanefter..

215 Inlägg
18 juni 2006
Okej tack grabbar,ni är Helt säkra på detta? Vi hade en liten diskution om detta efter de hände,men vi kom aldrig fram till vad som var rätt eller fel..för vi drog på ännu mer efter vi mötte dom..(tydligen helt i onödan hehe) tack för svaren!

8 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
Men vad kan böterna ligga på cirka?
Senast redigerat av Rullle (18 juni 2006)

21 761 Inlägg
18 juni 2006
Har du otur så får de som sitter på flaket betala..... med sina liv.

460 Inlägg
19 juni 2006
SLIMPA skrev:
Okej tack grabbar,ni är Helt säkra på detta? Vi hade en liten diskution om detta efter de hände,men vi kom aldrig fram till vad som var rätt eller fel..för vi drog på ännu mer efter vi mötte dom..(tydligen helt i onödan hehe) tack för svaren!

Det går att mäta farten i en mötande bil med polisens senaste utrustningar för hastighetskontroll
så säker kan man inte vara........

460 Inlägg
19 juni 2006
Rullle skrev:
Hej, om jag skulle bli stoppad för att jag körde folk på flaket på en pickup, vad skulle det bli för straff då? Vem är det som får böta, är det dom som sitter på flaket eller jag som kör?

Föraren är ansvarig för fordon och passagerare.
Undantag för studentfirande brukar finnas(åtmistone där jag bor) om transporten ser säker ut i polisens ögon med höga lämmar och alla passagerare på insidan av flaket

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
19 juni 2006
det är böter på det..

256 Inlägg
19 juni 2006
SLIMPA skrev:

dom måste ha registrerat (laserpistol som registrerar fart o datum) bevis för att bötfälla eller likn, annars är det ord mot ord

Sök