bönder...

jensonnn
17 juni 2006 · 180 Inlägg

jag bor i stan men skulle mycke hällre bo på landet tongue  första man gör på helgen äta senn ut o ta crossen ett varv tongue  faan va gött de skulle va. känner nåra bonnar o jag älskar o va där... ingen som bryr sig om lilla 15 åriga jag kör lite traktor på skoj eller lastbil eller bil eller liknande
ska nog flytta till landet när jag flyttar hemifrån tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
Rohdin
17 juni 2006 ·

legacy_turbo skrev:
67.34% av alla som skriver här kör fan volvo

synd....skulle vatt mkt mera...

Martin 9-3 Fisketokig
18 juni 2006 · 2 997 Inlägg

Jo hellre kallad bonde än stockholmare det kan jag hålla med om. Skulle tacka nej direkt om man blev erbjuden stans lyxigaste lägenhet i attraktivt läge om jag var tvungen att bo där.

vart i stockholm och ser bara en fördel med det och det är att man kan åka därifrån.

Snacka om att sakna frihet att bo i smeten när man kan ta bilen på en skogsväg några kilometer upp i skogen och flugfiska efter öring en lördagkväll och inte ett ljud mer än fisken som vakar.

Men tur att vi är olika trots allt men lider med dem...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Forsgren
18 juni 2006 · 6 Inlägg

kör audi

Konstapeln Snickar guru
18 juni 2006 · 278 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Jo hellre kallad bonde än stockholmare det kan jag hålla med om. Skulle tacka nej direkt om man blev erbjuden stans lyxigaste lägenhet i attraktivt läge om jag var tvungen att bo där.

vart i stockholm och ser bara en fördel med det och det är att man kan åka därifrån.

Snacka om att sakna frihet att bo i smeten när man kan ta bilen på en skogsväg några kilometer upp i skogen och flugfiska efter öring en lördagkväll och inte ett ljud mer än fisken som vakar.

Men tur att vi är olika trots allt men lider med dem...

Hmm cry me a river?

har inte tänkt på att alla kanske inte tycker om att åka och fiska utan trivs i city att kunna strossa runt och träffa mkt nytt folk. Gå bland ex sthlms fina arkitektur i gamla stan lr sitta på någon uteservering vid vattnet. Finns även avskilda lägen i sthlm 20 min från city.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
GrebyAxel
18 juni 2006 · 524 Inlägg

Inte samma sak med ett avskillt läge 20 min ifrån city... Fortfarande i stan då ju..

SLIMPA
18 juni 2006 · 215 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Inte samma sak med ett avskillt läge 20 min ifrån city... Fortfarande i stan då ju..

Nej utanför stan? Men de klart att alla vill fiska en LÖRDA kväll :S

GrebyAxel
18 juni 2006 · 524 Inlägg

Du har aldrig varit utanför sthlm eller?

THEBADGUY Gorgilus addictus
18 juni 2006 · 4 740 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Jo hellre kallad bonde än stockholmare det kan jag hålla med om. Skulle tacka nej direkt om man blev erbjuden stans lyxigaste lägenhet i attraktivt läge om jag var tvungen att bo där.

vart i stockholm och ser bara en fördel med det och det är att man kan åka därifrån.

Snacka om att sakna frihet att bo i smeten när man kan ta bilen på en skogsväg några kilometer upp i skogen och flugfiska efter öring en lördagkväll och inte ett ljud mer än fisken som vakar.

Men tur att vi är olika trots allt men lider med dem...

De är riktig skönt de. Att känna lugnet.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
LAE
19 juni 2006 · 121 Inlägg

Det klagas mycket på Volvo, trots allt sveriges mest sålda bil. Om något säljer bra kan det väl inte vara dåligt, bra produkt = stor försäljning, dålig produkt = låg försäljning. Nu hjälper väl det också till att det är ett inhemsk märke, har stort försäljningsnät, är lätt att få tag i service och reservdelar.
De flesta bilfabrikanter gör idag bra bilar, det är ett måste för att överleva. Titta på Tyskland, när öst och väst gick ihop vilken framtid hade Trabant, en dålig produkt har ingen framtid i en fungerande marknadsekonomi.
Ni som direkt dömmer ut Volvo som en dålig bil på vilka grunder? Visst kan det väl finnas ett och annat "måndagsexemplar" av Volvo som krånglar mycket, vilket det finns av alla märken.
Ett annat vi inte får glömma är att vårt lands välstånd (lika med hyfsade löner, råd att lägga pengar på ex.vis bilar) beror på stor del av landets exportinkomster. Stora företag som har del av detta är Volvo, Saab, SSAB, LKAB, Ericsson mm. Utan dessa exportföretag vore vi ej där vi är idag.

Opel Vivaro (2007)
Maizer
19 juni 2006 ·

LAE skrev:
Det klagas mycket på Volvo, trots allt sveriges mest sålda bil. Om något säljer bra kan det väl inte vara dåligt, bra produkt = stor försäljning, dålig produkt = låg försäljning. Nu hjälper väl det också till att det är ett inhemsk märke, har stort försäljningsnät, är lätt att få tag i service och reservdelar.
De flesta bilfabrikanter gör idag bra bilar, det är ett måste för att överleva. Titta på Tyskland, när öst och väst gick ihop vilken framtid hade Trabant, en dålig produkt har ingen framtid i en fungerande marknadsekonomi.
Ni som direkt dömmer ut Volvo som en dålig bil på vilka grunder? Visst kan det väl finnas ett och annat "måndagsexemplar" av Volvo som krånglar mycket, vilket det finns av alla märken.
Ett annat vi inte får glömma är att vårt lands välstånd (lika med hyfsade löner, råd att lägga pengar på ex.vis bilar) beror på stor del av landets exportinkomster. Stora företag som har del av detta är Volvo, Saab, SSAB, LKAB, Ericsson mm. Utan dessa exportföretag vore vi ej där vi är idag.

Word!

Aatos
19 juni 2006 · 291 Inlägg

LAE skrev:
Det klagas mycket på Volvo, trots allt sveriges mest sålda bil. Om något säljer bra kan det väl inte vara dåligt, bra produkt = stor försäljning, dålig produkt = låg försäljning. Nu hjälper väl det också till att det är ett inhemsk märke, har stort försäljningsnät, är lätt att få tag i service och reservdelar.
De flesta bilfabrikanter gör idag bra bilar, det är ett måste för att överleva. Titta på Tyskland, när öst och väst gick ihop vilken framtid hade Trabant, en dålig produkt har ingen framtid i en fungerande marknadsekonomi.
Ni som direkt dömmer ut Volvo som en dålig bil på vilka grunder? Visst kan det väl finnas ett och annat "måndagsexemplar" av Volvo som krånglar mycket, vilket det finns av alla märken.
Ett annat vi inte får glömma är att vårt lands välstånd (lika med hyfsade löner, råd att lägga pengar på ex.vis bilar) beror på stor del av landets exportinkomster. Stora företag som har del av detta är Volvo, Saab, SSAB, LKAB, Ericsson mm. Utan dessa exportföretag vore vi ej där vi är idag.

Får jag fråga vad dethär har med bönder att göra??? den här tråden har spårat ur ganska kraftigt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang