4319
Sök

Bilstyling i Thailand

28 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Tjenare, ska till Thailand över påsken och hade tänkt kika på lite bilstyling. Jag har hört talas om bilaffären i varuhuset MBK men finns det några andra som ni känner till runt om i Bangkok? Sedan undrar jag ungefär hur deras bilprylar står sig i pris jämfört med vad de svenska återförsäljarna.

MVH Alex!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
11 mars 2009
Priset märker du väl hur det skiljer sig när du kommer ner dit.

Tyskstuk
466 Inlägg
11 mars 2009
jag var i MBK för en månad sen och måste ha totalt missat bilaffären?!yikes haha iaf har vissa thailändare väldigt stilrent och clean smak på sina stylade bilar, men självklart finns det skräckhistorier också. Du kommer att se många stylade Accords och civic;)

28 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Hehe alltid roligt att se cleant stylade civics smile

Nämen som sagt så kan det vara kul att veta i förväg vad priset ligger på så man kanske slipper leta igenom halva stan enbart för att hitta bilprylar som finns till samma pris och utbud i Sverige.
Så tipsa gärna ni som utforskat stället smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
Om man räknar valuta: 1.000:- är ca 4.000 baht, tänk hur mycket du skulle kunna köpa här i Sverige med 4000 Svenska kronor.
Högsta våningen på MBK finns en liten affär med massa stylnings produkter.
I bangkok finns det en ENORM butik med fälgar, ligger vägg i vägg med seaqon square.
Tar man en runda med bilen i Bangkok ser man massvis med exempel, man åker ofta taxi och det kostar ingenting.
I Thailand, de har mycket stort kunskap om stylning på bilar, hoppas att du tar många bilder med dig
Här är lite förklarning.
Bil - รถยนต์
delar - ชิ้นส่วน
bildelar - ชิ้นส่วนรถยนต์
motor - เครื่องยนต์ eller มอเตอร์
broms - เบรค
bromssystem - ระบบเบรค
ratt - พวงมาลัย
kylare - หม้อน้ำ
tändstift - หัวเทียน
avgassystem - ระบบไอเสีย
Senast redigerat av alain (11 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

987 Inlägg
11 mars 2009
Ska också till Thailand under påsk, borde det inte vara aningens komplicerat att plocka med sig t.ex. ett kjolpaket hem? ^^

i like it load

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
pippaaN skrev:
Ska också till Thailand under påsk, borde det inte vara aningens komplicerat att plocka med sig t.ex. ett kjolpaket hem? ^^

Om du ska ta det med dig i bagaget, tänk att du får ta allt som allt 20kg, allting över kostar otroligt mycket pengar, kolla upp vad det kostar per extra kg, du kan blir fattig eller lämna det på plats.

28 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Tack för hjälpen allihopa, särskilt alain, mycket nyttigt smile

Jag får väl helt enkelt se vad jag köper. Vet inte hur jag skulle ta t.ex. en uppsättning fälgar på planet, och om det blir dyrt. Ingen som har erfarenhet utav det? (inte enbart från Thailand)

1 072 Inlägg
11 mars 2009
Dom har väll postkontor som i sverige. Du skickar hem dom ist! Har dock ingen översättning för postkontor big_smile

1 043 Inlägg
11 mars 2009
när jag var i phuket så hade de en liten affär i nått köpcentrum där.. minns inte vad centrat hette men utanför stod det en fet S15 drifting stylad iaf smile hade väl som autoexperten ungefär.. lite mindre kanske.. priset kollade jag inte på hmm lär inte vara dyrt iaf!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
sik skrev:
Dom har väll postkontor som i sverige. Du skickar hem dom ist! Har dock ingen översättning för postkontor big_smile

De har postkontor, men det skulle inte vara lönsam för dig, isf med båt.
Om du säger: titamgarn pri-sa-ni, då är det postkontor på Thailandska. wink

28 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Okej, men alain, vet du om det går att ta fälgar på planet, eller blir de för tunga? Packa ned ett par, säg 15" i en resväska bör ju gå tycker man, hehe. smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
alexgrahn skrev:
Okej, men alain, vet du om det går att ta fälgar på planet, eller blir de för tunga? Packa ned ett par, säg 15" i en resväska bör ju gå tycker man, hehe. smile

Jo! allting går, det är inte antal väskor som räknas men antal kg som du tar med dig.
Om du har en räsväska med kläder och litet andra saker, vi säger 20 kg plus 4väskor till med var sin fälg, vi säger stort 15kg st X 4 = 60 kg som övervikt, det är dom som kan kosta din byxor.
Jag vet inte äns om du får lov med så mycket övervikt.
Jag ska försöka ta reda på hur mycket kostar övervikt.

21 Inlägg
11 mars 2009
det är ingen som vet någon hemsida från thailand eller någon sida som man kan importera från thailand??tongue

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
marcuswester skrev:
det är ingen som vet någon hemsida från thailand eller någon sida som man kan importera från thailand??tongue

Här har du lite upplysningar
http://www.thaiimport.se/ThaiImport/Sidor/Kostnad.htm

Sök