Hej. Tänkte se om någon har en sprängskiss till golf variant eller vet själv felet. Har byt generator rem nu och så fort jag startade bilen så flyttades den i sidled. innan detta så byte jag bultarna till hjulet som remmen går på. så tänkte kanske sitter en bricka där som jag lyckades tappa bort.
inte bästa förklaring vet inte riktigt hur jag ska förklara men annas bara fråga så ska jag försöka förklara.
Har lyckas fixa det. nu till en annan sak. Någon som vet hur markeringen på svänghjulet ska se ut. man ska ta bort pluggen på växellådan sen ska man bara snurra tills man se någon markering men har inte lyckas hitta någon och den kan inte bara gå upp i rök.
det är ett jack på remskivan till veven som generatorremen går över. sen är det en markering på svänghjulet som ska stå på od när man byter rem.
Markeringen på svänghjulet har man hört lite olika saker. Vissa säger det ska vara en etta. har hittat en som jag tro är markering är just vid en bult. alla andra markeringar vet jag om:) är bara svänghjulet jag är osäker på.
kolla alla markeringar du har ju på svänghjulet, kammen och fördelaren. står alla på 0
Lyckades får ihop det idag. Det var kam axeln som stog fel. fanns en markering med en prick där ställde jag den sen idag så såg jag att det fanns en markering som hette O.T där skulle den står.