Jo jag har en 744 tic 86:a. Som är ombyggd av nån tidigare ägare så den fått 940 front m.m den ägaren har jag inte lyckats fått tag på pga att vägverket har nån ny lag som gör att dom bara kan ge 3 tidigare ägare. Förmodligen när dom bytte front m.m så lackades bilen om i en gråfärg och det är inte den orginal gråafärgen (177-3) och nu har jag lagat lite ytrost (lika bra innan det börjar växa iväg) men så när jag provade att lacka med 177-3 så var den gråa färgen mycket mörkare än den som är på karossen nu. Har ni nå tips på hur jag ska lösa detta?.
För lacken är hyffsat skick i övrigt så är inte så sugen på att lacka om hela bilen plus att det kostar massa pengar. Så hur ska man gå till väga för att lyckats få till det så bra som möjligt. Hur mycket kostar det att typ lämna in tanklocket till en färgfirma och blanda till en färg som är så lika som möjligt?.
åk iväg med bilen till en lackeringsfirma...dom har ju färgkartor, dom hjälper dig säkert ta fram rätt färg. Eller så far du till nån färgfirma som säljer sprayburkar, dom borde ju ta fram rätt färg/ nyans när du ändå ska köpa lite färg..!!