3325
Sök

Golf 2 g60 misständer å svartryker som ett såll

1 062 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
tjo

en polare te mig har en golf g60 som inte vill vara med längre

den blöddrar/misständer och svartryker som ett såll

avgassystemet blev så varmt att upphängningen längst bak vid utblåset började brinna mad

det e typ det jag han höra/se på 2-3min xD

jag ska felsöka bilen nästa helg men om ngn varit med om ngt liknade på vw bilarna så
hade det varit kanon med lite tips ^^

mvh

Team Björkeryd

96 Inlägg
16 mars 2009
Kolla om du hittar en vv klubb...så kan du kanske läsa dig till vad problemet är, offtast finns det större möjligheter att hittar att svar eller fler som kan svara på din fråga.

Lycka till...

Labborant
307 Inlägg
16 mars 2009
Farsans bil va sådär en gång, hela avgassystemet blev oranget andä till sista ljuddämparen, va nån vacumslang som inte höll tätt...

1 062 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
okok ja jag ska kolla lite på gti klubben me men det kostar å vara medlem där bara sad

ska kolla över hans vakum slangar med

mvh

Team Björkeryd

1 703 Inlägg
16 mars 2009
En vild gissning är att tändningen står helt fel, eventuellt att kamremmen har hoppat en kugge.

1 062 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
okok ja så kan det ju kanske vara har för mig han sa att toppackningen var bytt

kamremen e ju relativt lätt å kolla om den står rätt men vet ngn hur tändningen ska stå??

jag har en stroblampa som jag kan kolla med

mvh

Team Björkeryd

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
16 mars 2009
wildboy_87_ skrev:
okok ja jag ska kolla lite på gti klubben me men det kostar å vara medlem där bara sad

ska kolla över hans vakum slangar med

mvh

Att vara medlem i klubben kostar dock INTE för att regga sig för att komma åt forumet.

Kolla hur tändningen står och att kamremmen sitter som den ska så den inte hoppat en kugg eller nåt.

1 062 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
ingen som vet någe mer??

mvh

Team Björkeryd

Sök