3802
Sök

Vad är det för fel på mina vindrutetorkare?

458 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
Jag har en Opel vectra 2000 -91, och mina vindrutetorkare funkar inte riktigt som dom skall.. dom stannar nämligen där uppe istället för där nere! 

Är det någon som möjligen vet vad det kan vara för fel?

Driver
2 111 Inlägg
21 juli 2005
Någon har busat o monterat på den på helt fel kuggar på motorstagen-? wink hehe..om de har varit såsedan du köpte den så e de ju inte omöjligt tongue hhe..lät som ett udda priblem

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

458 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
Hur ändrar jag detta då?

12 086 Inlägg
21 juli 2005
Du skruvar bort enm mutter som sitter där torkararmarna sitter på axeln. (borde sitta en mutter, annars vetifan) Sen bänner du av armarna.. kan va knepigt.. när du får loss dom så ser du splines.. troligen slitna o dåliga.. sätt på armarna igen fast i rätt läge. Troligen så är har dte blivit nått fel på motorn.. har man tid o lust kan man kolla där först o se om man hittar felet.. annars ändra armarna bara.

458 Inlägg
22 juli 2005
Trådstartare
Ok... men asså splinesen börjar ju nerat.. så om jag ändrar torkarmarna bara så kommer ju fan dom att gå ut över motorhuven!? det vill jag ju inte..!

1 Inlägg
27 juni 2006
fick du iordning på torkarna för jag har ett liknande fel på min vectra fast dem stannar mitt på

2 652 Inlägg
27 juni 2006
jag hade ett likande problem på en opel, då var motorn slut och drog inte tillbaka armarna .

Sök