Arion skrev:
Tjenare!
Jag ska byta ut mitt ljud i min bil (Audi 100 -88 combi) och har tänkt mig en budget på 4000:-
Jag har fastnat lite för Pioneer DEH-P4800MP som huvudenhet, finns på NetonNet för 1590:- + 159:- frakt.
Utöver detta ska jag ha högtlarare fram och bak samt en baslåda. I fram sitter nu 4":are i panelen och mer än så går nog inte att klämma in utan grova modifikationer, men i bak så tror jag att jag kan få in 6,5" genom att såga lite i dörren.
Här har jag inte stor koll på vad jag ska skaffa, det vore ju roligt med ett riktigt tvåvägssystem, men går det in i min budget eller är det koaxialer som gäller? Sen så vill jag ha en 10" bas av något slag.
Har kollat lite på koaxialer från sony, är dom något att ha? Sen som bas så har jag kollat på GAS paket hos brl, duger detta?
Och en liten fundering, att modifiera för 6,5" i bak är väll främst för att dom ska kunna gå lite djupare och ge framförallt bättre bas än 4", men blir detta onödigt om man har en baslåda också? För det enklaste vore ju att slippa modifiera.
Kom gärna med förslag och info, budgeten exlusive stereon är alltså ca 2250:-, kan tänka mig att gå upp någon tusenlapp kanske om någon kan motivera ett sådant beslut väl.
Mycket tacksam för hjälp!
MVH
Aron