4299
Sök

Räkna ut fraktpriser via bussgods på ett par stolar.

28 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Ja, som rubriken säger. Hur räknar jag ut priset? Visst är det enkelt att gå in på bussgods hemsida men och gissa måtten på ett par stolar, men jag vet inte om ett par stolar blir skrymmande eller inte (alltså vilka mått de har och hur mycket brukar ett par väga? Spelar avståndet någon roll i priset?

MVH Alex
Senast redigerat av alexgrahn (22 mars 2009)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
22 mars 2009
finns väll en sån tabell på bussfrakts hemsida smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Supraman
2 300 Inlägg
22 mars 2009
jepp det e bara att räkna ut på deras sida och ja det kommer att räknas som skrymmande

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

429 Inlägg
22 mars 2009
Prova och packa ner dom som dom ska skickas och sedan är det bara att mäta smile Så får du exakt pris, du anger ju också mellan vilka städer som det ska skickas så du kommer see slutpriset ändå, fr egen erfarenhet brukar det bli billigare när man väl kommer ner och ska skicka själva paketet, så ta priset med en nypa salt, kan säker gå både upp och ned ^^

Lycka till.

// Pontus

28 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Tack för hjälpen smile är dock inte jag som ska skicka stolarna utan jag är köparen, så det är lite svårt att säga måtten. Jag räknade på att ett par stolar var 100 cm breda, 100cm höga och 100 cm långa och fick det till 2000 kr... Känns lite overprice.
Kan man förresten skicka två stolar i ett kolli, eller vad gör man vanligtvis?
Senast redigerat av alexgrahn (22 mars 2009)

Supraman
2 300 Inlägg
22 mars 2009
Du kan packa två stolar tillsammans så att man får ett kolli, det e vanligast när man packar skrymmande.
sen rusar priset med om det väger mer än 20 kg.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
22 mars 2009
300 kostade det att få hem mina stolar :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Sök