tjabba, tänkte höra om nån vet, min volvo laddar 0.9bar och jag har en pysventil men när man skruvar den till de minsta så är de fortfarande 0.9bar i ladd . är de chip i den för de är inget annat gjort än en pysventil som sitter där. så de kan va bra att veta mvh henke
har frågat de men dom visste inte, men när man tar bort pysventilen så laddar den fortfarande 0.9bar så de verkar som de är chip i den eftersom de är inget annats gjort för att höja laddet förutom pysventilen.
Kan sitta en hårdare tryckklocka på den som gör att grundtrycket är ca 0.9 bar.
okej men vart sitter själva boxen som man har chipet i då? tänkte kika va de står på de chipet som är i. de sitter en box i motot utrymmet kan de vara den ?
har frågat de men dom visste inte, men när man tar bort pysventilen så laddar den fortfarande 0.9bar så de verkar som de är chip i den eftersom de är inget annats gjort för att höja laddet förutom pysventilen.
Laddtrycket styrs ej genom ett Chip. Detta gör du på Tryckklockan eller med hjälp av en pysventil. Som sagt det är säkert en tryckklocka med det grundladdet sen så sitter det säkert chip i den eftersom den laddar såpass mycket.
den bilen kan inte strypa laddtrycket elektiskt mer än tryckvakt och det märker du när den gör de men jag kan säga dig att tryckvakten är "borta" för de e nästan bara de chippet gör. du får ut effekt på dom bilarna genom att ta bort tryckvakten med chipp, ställa upp luftmängdmätaren och höja laddtrycket.. kör max på 1bar i tryck
den bilen kan inte strypa laddtrycket elektiskt mer än tryckvakt och det märker du när den gör de men jag kan säga dig att tryckvakten är "borta" för de e nästan bara de chippet gör. du får ut effekt på dom bilarna genom att ta bort tryckvakten med chipp, ställa upp luftmängdmätaren och höja laddtrycket.. kör max på 1bar i tryck
men om man vill köra 1.2bar då ? varför är de dåligt ?
Det brukar funka fint med 1.2 bar. Mer än det är ej att rekomendera med original snurran. Se till så du har stakar som håller om du skall ladda mer sen
Det brukar funka fint med 1.2 bar. Mer än det är ej att rekomendera med original snurran. Se till så du har stakar som håller om du skall ladda mer sen
okej stakar ska bytas nästa år. okej men ska testa köra med 1.2bar de är när man kör 1.5bar med orginal snurran så vill den nypa igen ;P