2952
Sök

Oseriöst företag!

674 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
de jag menar är att de borde ha ring och verkligen frågat om de ska försöka ta bort instrumentbrädan iaf.
de berättade efter att de monterat tillbaks brädan att elen inte var bra...
sen att om de är deras fel att motor havererat kan kanske vara långsökt men de kan ju vara sant.

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

948 Inlägg
5 april 2009
vad menas med "flockning?" och hoppas du får iordning på din bil

OEM <3
6 957 Inlägg
5 april 2009
TobbeTT skrev:
vad menas med "flockning?" och hoppas du får iordning på din bil

TIllsnyggning av inrdeningen kan man säga, kolla på instrumentpanelen nedan

https://www1.garaget.org/archive/95/94434/102950/102950-977012.jpg

Förresten, var flockningen bra då?

OEM <3

674 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
http://www.nattracet.se/wicked/instrumentpanel.jpg
en typ av stående hår som används på rallybilar osv för att slippa reflexer av solen...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

674 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
jag har inte sett min bil sedan jag lämnade den där för ca 1mån sedan

139 Inlägg
6 april 2009
Dom skrev:
När det gäller det där virr-varret av kablar rörde vi knappt något av det då det inte krävdes för att få ur och i instrumentpanelen.

Med detta menar dom ju det dom skriver att röran i elsystemet inte påverkade i och urtagning av instrumentpanelen speciellt mycket. Och om det nu är så dåligt draget elsystem så kan ju en kabelsko, eller vad som helst, som var dåligt pressad ha lossnat varsomhelst(i princip) i din bil. Detta tycker jag inte är deras ansvar, dom måste ju kunna förvänta sig någon form av standard på bilen när dom får in den. Annars skulle dom bara kunna ta på sig uppdrag gällande splitternya bilar och vips så är hela deras kundkrets borta.

Angående mappningen så låter det ju onekligen konstigt att den knackar redan på låga varv när den kördes på rullande landsväg men att den för dej gick bra över hela registret.

Felsökte dom något angående detta typ bränsletryck och tändning m.m när dom kom fram till att den behövde ett kompprov?

Förövrigt så tycker nog företaget i fråga att det är lika tråkigt som du tycker. Om jag fattar det rätt så verkar dom ju dessutom ha gjort saker som dom inte förväntats göra ? (Seriös montering av front o.s.v) Vilket tyder på att dom är seriösa.
Senast redigerat av Matspetter (6 april 2009)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 april 2009
Har nu läst igenom hela tråden och tycker absolut att du bör ändra din rubrik, det rör sig absolut inte om något oseriöst företag utan snarare tvärt om. Jag brukar överlag ta konsumentens parti men nu står det solklart att felet ligger hos dig/din bil. Om elen är så dålig som det nu beskrevs och du var medveten om detta så förstår jag inte hur du har mage nog att gnälla!?

Till motorn, de har vad jag förstått bytt soppapumpen och sedan kört bilen på rullande landsväg? Visst kan det ha inverkat men den nya pumpen bör inte leverera mindre bränsle och som jag förstod det så kunde den inte leverera nog med bränsle pga för klena bränsleledningar. Så spikade den under deras tester så bör det betyda att den gått som en påse hästskit även innan du lämnade in bilen. Eller så kan någonting gått åt skogen iom den dåliga elen. Vad vet jag, kan ju bara spekulera.

Om jag var du så skulle jag åkt ned till dom med en tårta illa kvickt och tackat för ett mycket bra jobb!

Rock'n Roll

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 april 2009
Tycker det verkar som ett väldigt vettigt företag.
När dom gör sin tids- och kostnadsplanering så utgår dom ju från att bilen är i bra skick. En bil som har en front monterad med plåtskruvar och ett elsystem som är åt helvete är allt annat än i bra skick.

Ska man göra något seriöst som å mappa och grejja så bör man ju vara säker på att motorn är funkis eller annars gå igenom den grundligt.
Att skita i det är ju som att försöka lacka en smutsig bil.

Avstängd
126 Inlägg
6 april 2009
Klart som fan att dom ska stå för det. funka den bra och inte var några fel på innan utan det hände när dom börja pilla på det så självklart att dom ska FIXA det !!!! inget jävla snack om saken Lycka till !!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 april 2009
tråd låst. Vi använder inte forumet för att berätta om företag vi är arga på. Det är omöjligt att få in bägge sidors versioner på ett trovärdigt sätt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök