3931
Sök

Fått fukt i framlyktan?

142 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
hej

har fått fukt i fram lyktan har ska jag göra för att få bort de? ska jag öppna där man byter lampa och låta det stå så med lyset på eller? hur får jag annars bort de?
Senast redigerat av 88Danne (10 april 2009)

1 853 Inlägg
10 april 2009
Tror nästan det är enda sättet... men det kan ta riktigt långt tid... sedan får du se till att det är tätt på baksidan satt det inte händer igen...

fick samma på min förra golf en gång, då var det just gummit på baksida som tagit in lite vätten vid tvätt... öppnade upp och lät det stå i ett par dagar i solen så försvann det smile

/mvh soyd

142 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
fan va jobbigt har nyss köpt lyktorna och varigt noga med att inte spola med högtryckstvätten nära de sen:( aja får hoppas på att det försvinner

165 Inlägg
10 april 2009
annars så kan du värma med varmluft på fukten så försvinner den. men öppna bakdelen av lampan så det åker ut. sen ska du täta om de finns nån spricka nånstans på gummi listerna.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 april 2009
På min lyktor, så limmade jag bara om glaset, för det hade släppt lite och tätade inte riktigt. Enkelt och billigt.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

142 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
ewrs skrev:
Finns ju extremexempel på detta. Min gamla BMW E30 hade helt plötsligt en pool vid bromsljuset :p borrade ett litet hål på 1mm på undersidan av lyktan så att det kunde rinna ut.

Men, det är inte ovanligt att detta händer. Eftermarknadslyktor va? smile

mmm:(

Sök