3322
Sök

Helbilsgodkänd=NEJ

1 319 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Helbilsgodkänd=NEJ. Vad betyder detta??

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

2 118 Inlägg
15 april 2009
Att den inte är Helbilsgodkänd? Bara en tanke som kom till mig. roll

D.i.l.l.i.g.a.f

2 337 Inlägg
15 april 2009
Att man inte behöver tänka på alla regler/begränsningar ett helbilsgodkännande innebär, antar jag?

Weber frälst!
223 Inlägg
15 april 2009
Om d står så i reg.beviset så e d fritt fram o montera eftermarknadsprylar. Som jag förstått d så är d att bilen måste va helbilsgodkänd vid besiktning, med andra ord inga eftermarknads prylar. Men det är ju upp till vikken bes.man man får också, som vanligt.

dARKiE
5 031 Inlägg
15 april 2009
Du få som sagt i princip inte ändra någonting på bilen om den är helbilsgodkänd ... bilen är endast godkänd i exakt det utförandet den tillverkats och sålts ... mig veteligen så har detta gällt de flesta nya bilar sedan vi gick med i EU..

Så med din fråga där det står att din inte är det, så får du ändra fälgar och annat skoj hur det vill.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 319 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Okej! tackar för svar!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 april 2009
Darkie skrev:
Du få som sagt i princip inte ändra någonting på bilen om den är helbilsgodkänd ... bilen är endast godkänd i exakt det utförandet den tillverkats och sålts ... mig veteligen så har detta gällt de flesta nya bilar sedan vi gick med i EU..

Så med din fråga där det står att din inte är det, så får du ändra fälgar och annat skoj hur det vill.

Fälgarna får man ändra hur man vill ändå bara rullomkrets och hastighetsmätaren stämmer.

Finns något tillägg till den där bestämmelsen om helbilsgodkännande som säger att man får använda andra fälgar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
15 april 2009
TBOC_Razor skrev:
Darkie skrev:

Fälgarna får man ändra hur man vill ändå bara rullomkrets och hastighetsmätaren stämmer.

Finns något tillägg till den där bestämmelsen om helbilsgodkännande som säger att man får använda andra fälgar.

Jo jag vet, jag sa ju "i princip ingenting allswink

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 april 2009
Darkie skrev:
TBOC_Razor skrev:
Darkie skrev:

Jo jag vet, jag sa ju "i princip ingenting allswink

Men som du har skrivet det låter det som att han får byta fälgar bara för att hans bil inte är helbilsgodkänd wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
15 april 2009
Mjo, lite stavfel är där , men läser man sakta så fattar man vad jag menade. Skitsamma han vet ju nu ialf wink

Sök