4307
Sök

Min bmw 325 -92 går varm

25 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
#1
jag har problem men att bilen går varm efter 2 km jag ha bytt termostat men blev ingen skillnad. nån som har nå tips va de kan vara? mvh fredde


Random Hero
4 047 Inlägg
19 april 2009
#2
dom e svåra o lufta dom där, har du kollat så de e gjort ordentligt ?

Dog food lid. Backwards

25 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
#3
ne de kan det vara. haru nå tips på hur man ska göra de på bästa sätt?


Random Hero
4 047 Inlägg
19 april 2009
#4
freddeboy skrev:
ne de kan det vara. haru nå tips på hur man ska göra de på bästa sätt?

ställa sig i uppförslutning, lr be en kompis som kan bmw bra, kan inte kosta mkt o lufta en bmw på en bilmek annars ?

Dog food lid. Backwards

Teddan
2 495 Inlägg
19 april 2009
#5
vanligt fel på m50 motorn är att vattenpumpens skovelhjul släpper/går sönder.

Plocka ur vattenpumpen så ser du snart om den är hel.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

25 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
#6
okej tack för tips, ska kolla det!smile


3 Inlägg
19 april 2009
#7
Skulle också tro att det är vattenpumpen som är kass.

Hissa upp bilen en bra bit i framändan när du luftar och kör full värme.


400 Inlägg
19 april 2009
#8
annars har du en jätte bra hemsida http://www.autopower.se/  mycket tips smile

508 Inlägg
19 april 2009
#9
asså vad menar du med att den går varmt? att den blir jätte varm i motorn?

25 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
#10
ja den går varm i motorn kokar. ska kolla tipsen imorn:)


7 274 Inlägg
19 april 2009
#11
When the system is full of coolant, you will need to bleed air out of it.  This applied only to the cars that have the expansion tank attached to the side of the radiator.  Other BMWs with a separate, external expansion tank are self-bleeding.  The procedure for bleeding these cars seems somewhat sloppy and not too slick.  With the bleed screw removed, fill the expansion tank until fluid begins coming out of the bleed screw.  Continue filling until there are no more bubbles coming out, as shown in Figure 13.  This, of course will mean that plenty of coolant will spill all over your radiator, and down onto the ground.  Have a catch pan ready to capture this coolant spill.  When no more bubbles exit out of the bleed screw, tighten it to 8 Nm (71 in-lb).

     Now, run the engine until it reaches it's operating temperature.  Turn off the engine and let it cool down.  Then, top off the coolant in the expansion tank to the appropriate level, if necessary. 

- http://www.pelicanparts.com/BMW/techart … -Flush.htm

Har fungerat varenda gång för mig.
Senast redigerat av Brains (19 april 2009)


508 Inlägg
19 april 2009
#12
freddeboy skrev:
ja den går varm i motorn kokar. ska kolla tipsen imorn:)

Det kan vara kylaren också kanske håller på lägga av eller har redan lagt av

62 Inlägg
19 april 2009
#13
kan vara något i kylsystemet som sätter igen så d blir dåligt flöde,kylarcement t ex? har varit ute för det.


220 Inlägg
19 april 2009
#14
Som redan nämnts så är det jättevanligt på M50 motorn att skovelhjulen släpper. Om/när du byter, se till att köpa en vattenpump med skovelhjul i metall, INTE i plast som orginalet har.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 april 2009
#15
Vattenpumpen. har den kokat så får du hålla tummarna att inte toppen är skev.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

187 Inlägg
20 april 2009
#16
Topplockspackningen kan ha skjutit iväg mot skyarna!


67 Inlägg
20 april 2009
#17
garranterat vattenpumpen hade samma problem med min 328a.


Sök