dunka_dunka skrev:
okej, jag ska kolla det. Det är bara kopplat en kabel till dörrkontakten på förardörren, ska det vara så? Han som monterade larmet sa att kontakterna sitter ihop så det räckte att koppla in på en.
Det är helt riktigt. Samtliga dörrar ingår i en slinga. Kolla om det fungerar som det ska på passagerarsidan istället. Gör det de så har larmet bra kontakt med slingan. Det händer att de sätter strömtjuvar av fel storlek på kabeln och det kan medföra dålig kontakt.
Som föregående talare säger så finns det bilar med integrerad kontakt i låset. Jag vet inte riktigt hur det ser ut men börja med att se om du har en chans att komma åt och smörja kontakten.
Edit.
Förstår jag dig rätt att du bara har en anslutning till förardörren och inte till någon annan dörr? I såfall är det grovt fel! Alla dörrar ska vara anslutna till förar dörren i sin tur.
Senast redigerat av dbjanoz (19 april 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?