3728
Sök

Lacka taklister på en 850

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Hej. Lacken har flagnat en hel del på taklisterna min 850 och tänkte fixa till det nu. Antar att det finns någon här på garaget som har haft samma problem med just lacksläppet på 850, vanligt förekommande.
Min fråga är hur jag går till väga för att få det så bra som möjligt. Vad för något jag ska använda mig av etc.
Kanske någon kan skriva av egen erfarenhet:)

Mvh

471 Inlägg
3 maj 2009
Har det börjat flagna ,så är det lika bra att skaffa ett par andra tex från S70 eller V70 beroende på vilken 850 du har.
Det som flagnar på taklisterna är en typ av plast som är värmd på en aluminiumskena,och skall få bort det så har man lite att göra.
Visst det går säkert,frågan är om man orkar lägga ner tid på det.
Jag köpte S70-taklister til min 854 på JB:s självplock för 400:-/paret ,som jag sedan lackade i bilen färg.(har en mörk bil)

35 Inlägg
3 maj 2009
Dom släpper alltid, men är väldigt lätta att skrapa rena... Sen är det bara att plocka bort och spraya på med mattsvart... Eller köpa nya... Det får man välja själv:)

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Okej. Vad är JB självplock? Finns det några som säljer dessa lister som "reservdelar" eller är det bara till att åka runt till alla skrotar i Uppsala och kolla efter en 850/s70/v70 som står.. lite drygt måste jag säga:P
Det är en 854 GLT års-95 som jag har, Mörk metallic blå.

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
någon som vet vart man kan köpa svarta taklister för s70?

Sök