tjena! ja tänkte kolla om en bil är import, hur gör man de? ja har inte sett några papper utan ska ev. åka o titta på en men de är långt att åka och han som äger den säger att han inte vet. så vill veta innan, bara så ja vet va ja ska lägga mig i för prisklass;D
tjena..du kan gå in och söka på regnummret på transportstyrelsen. Där får du upp den mesta fakta om bilen,har du dessutom fax så kan du få upp ytterligare lite fakta,anmärkningar vid förra bes m.m
tjena..du kan gå in och söka på regnummret på transportstyrelsen. Där får du upp den mesta fakta om bilen,har du dessutom fax så kan du få upp ytterligare lite fakta,anmärkningar vid förra bes m.m
2 late
haha jag me
kan du ge dig på i´m always the fastest on the road
Lånar tråden lite : Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Lånar tråden lite : Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??
Myt
Men alla jag känner med importbilar har X i början av regnr. Slump kanske ??
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Myt
Det är en slump på så vis att alla dom bilarna då troligen är importerade ungefär samtidigt, dvs just när bokstaven X delades ut som begynnelsebokstav...
Hade dom importerats tidigare hade dom fått W eller U eller nå´n annan bokstav som ligger tidigare i alfabetet!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Myt
Det kan nog vara slumpen, så vida inte alla är inregistrerade någorlunda samtidigt alltså typ ett visst år...
Vet man bara vilket år dom fick tex W så kan man se på olika bilar när dom är importerade/registrerade. ser du tex en bmw M5 2001 med W på nummerskylten så vet du att den är importerad från mars 2004 till 23 februari 2005. efter 2007 är det svårare då dom återanvänder gamla skyltar.