3597
Sök

Bromsproblem på V70 -98

341 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Hej!

Har en V70 TDI -98 som jag har ett litet problem med bromsarna på.

När man kör o bromsar så drar bilen ganska kraftigt åt höger, om man håller ratten rakt, släpper man ratten så går bilen rakt men ratten ställer sig snett.

Har besiktigat bilen med detta fel utan anmärkning på det, hade jämna bromsvärden.

Vi har bytat bromslangarna fram, bromsklossar, ena bromsoket som var dåligt, huvudbromscylindern(mot en begagnad) och fortfarande samma problem.

Har även strul med ABS:en, står nåt om en "tryck switch", fast bilen betedde sig likadant innan ABS lampan tändes.

3 714 Inlägg
18 oktober 2008
testat med hjulinställning?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

341 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
bollen1986 skrev:
testat med hjulinställning?

Ja, det hjälpte inte något.....

1 Inlägg
17 maj 2009
kolla länkarmarna så det inte glappar i bussningarna. hadde samma problem med min 850. lycka till

3 235 Inlägg
17 maj 2009
Har du snedslitna däck?
Jag hade liknande problem, bilen drog lite åt ena sidan vid körning, så jag gjorde hjulinställning, men det hjälpte NADA, och samtidigt kollade de att alla leder och bussningar var i bra form...
Sen bytte jag till vinterdäck, och då försvann problemet! Jag kollade noga på sommardäcken, och framdäcken var snedslitna. Väldigt bra mönster på ena sidan, och gradvis sliten mot andra sidan. Snedslitna sulor kan göra att bilen drar åt sidan.

369 Inlägg
17 maj 2009
En polare till mig hade problem med sin ABS på sin 855.. Det visade sig vara abs pumpen.. Lycka till!

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Sök