3924
Sök

Sänkningssats från biltema, Bra ?

627 Inlägg
22 januari 2009
Haha detta ska in i en annan tråd också.. (vad för idiotiska stylinggrejer man installerat på sina bilar)
Jag köpte den här sänkningssatsen från Biltema.. Fick på 3 st på varje fjäder, körde två mil max sen hörde jag hur muttrarna small av en efter en... RIKTIG SKIT!

EDIT: Kan tillägga till er som påstår att man kanske inte skruvat åt dom ordentligt, en av muttrarna hade fastnat i hjulhuset och den var av på mitten. Kvalité 0. Jag hade dessutom 3 st på varje fjäder, dvs 6 muttrar. Crap crap å åter crap! Kan ju va värt att nämna att det var på en liten Fiat Punto..
Senast redigerat av mastrovious (22 januari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!

9 Inlägg
26 februari 2009
Går ej att kapa fjädrar på 850, eftersom dem är skålade på varje sida av fjädern. Så då får du inte dit dem igen. Köp ordentlig säkningssats!

865 Inlägg
26 februari 2009
855_Racing skrev:
Går ej att kapa fjädrar på 850, eftersom dem är skålade på varje sida av fjädern. Så då får du inte dit dem igen. Köp ordentlig säkningssats!

flera 850in på garaget som har kapade fjädrar

Smålänning
7 887 Inlägg
27 februari 2009
Menar ni att det finns folk som glömmer plocka dän fjäderspännarna på sina bilar yikes Katastrof..
wink

Kapa av den biten av fjädern som har tät skruvning, det är den mjuka delen, då har du det styva kvar så det inte slår igenom så lätt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 Inlägg
27 februari 2009
Konstigt, för när jag bytte ut fjäderbenslagrena så såg man att om man kapade av 2 varv så skulle inte lagret gå på fjädern igen eftersom det är mindre ringar i båda ändarna!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
25 maj 2009
har lägsta fjädrarna från  g&m motorsport  lr vad de heter köpte just 4 pack  med 2 i varje  dvs 8 st spännare   tänkte testa ifall man får nu bilen  lägre än vad den  nu är   är just nu  6cm  från marken till "hasplåten"...  efter atyt ha läst nu lite hära så kanske man ska ta å byta  muttrar lr både bultar å muttrar till dom..

191 Inlägg
8 juni 2009
Kan nån länka till en sida där de säljer lagliga sänkare? Jag hittar inte nånstanns...

387 Inlägg
8 juni 2009
en polare körde me 2 st avgas klämmor på vart hjul å de funka fin fint för han, håller nog bättre än biltems skt !

Sök