3806
Sök

Banner .. Uni bull eller running bull?

Team Night Meet
217 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Vilket är bäst för biljud? MEN ska fortfarande gå att starta efter man spelat ljud utan bilen påslagen?

Mvh Ekfalk!

easy to sound cocky when you got no ride..

4 074 Inlägg
23 juni 2009
vonekfalk skrev:
Vilket är bäst för biljud? MEN ska fortfarande gå att starta efter man spelat ljud utan bilen påslagen?

Mvh Ekfalk!

Running bull!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

16 197 Inlägg
23 juni 2009
spelar du länge så kvittar de va du har för batteri... för strömen tar slut.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
247 Inlägg
23 juni 2009
laddrelä wink om du ska kunna göra som du säger stå och spela och kunna starta smile då krävs ett laddrelä för att vara säker på att du kan få igång din bil big_smile

:):) 740:):)

16 197 Inlägg
23 juni 2009
740Glt16valve skrev:
laddrelä wink om du ska kunna göra som du säger stå och spela och kunna starta smile då krävs ett laddrelä för att vara säker på att du kan få igång din bil big_smile

ett laddrelä??

varför skulle de göra nån nytta...

isf ett skijlerelä men då måste man ju ha 2 batterier..

247 Inlägg
23 juni 2009
evilaudio skrev:
740Glt16valve skrev:

ett laddrelä??

ja eller skiljerelä kalla de va du vill big_smile men ska man ha lite värre anläggning så sätter man ju i minst dubbla batterier och de är skönt och ha för ska man stå och spela lite så räcker inte 1 batteri länge alls smile

:):) 740:):)

16 197 Inlägg
23 juni 2009
740Glt16valve skrev:
evilaudio skrev:
740Glt16valve skrev:

ett laddrelä??

ja eller skiljerelä kalla de va du vill big_smile men ska man ha lite värre anläggning så sätter man ju i minst dubbla batterier och de är skönt och ha för ska man stå och spela lite så räcker inte 1 batteri länge alls smile

sant sant men ja tror TS bara vill ha ett batteri.. där av frågan.

Team Night Meet
217 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
somsagt .. va jag hört kan man stå en kortare stund me motor avstängd med ett optima YT ? vilket ja själv sett på en polares bil, kan man göra samma sak med ett Banner uni bull 80A?

easy to sound cocky when you got no ride..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 juni 2009
Just mellan Unibull och Running Bull så är det Running som drar det längsta strået.
Running är ett AGM medans Uni är ett våtbatteri. Det som talar mer för Uni är polerna då man har ngr fler möjligheter till inkoppling med dem. Därav namnet....
Senast redigerat av Lonefox (23 juni 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 juni 2009
vonekfalk skrev:
somsagt .. va jag hört kan man stå en kortare stund me motor avstängd med ett optima YT ? vilket ja själv sett på en polares bil, kan man göra samma sak med ett Banner uni bull 80A?

optimat har väl nån säkerhetsreserv om jag inte missminner mig, jag har då aldrig blivit stående med mina optima och jag spelar rätt ofta med bilen still samt att den inte är på.

21 761 Inlägg
23 juni 2009
Optima YT är konstruerat för att tåla djupurladdningar, därför ska det inte ta lika mycket stryk vid såna urladdningar (dock tar alla batterier mer eller mindre stryk av riktigt djupa urladdningar). Uni Bull är mera konstruerat som ett startbatteri och är inte tänkt att tåla många djupurladdningar.

Running Bull är inte ett utpräglat djupcyklingsbatteri enligt den info som finns på deras hemsida, men flera stereobyggare har dock använt detta batteri med bra resultat. smile

4 001 Inlägg
23 juni 2009
Hur är Odyssey batterier? dom ska tydligen tåla djupurladdningar riktigt bra.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

21 761 Inlägg
24 juni 2009
Odyssey och Stinger hade flera batterier som var "samma" förut, men nu har Stinger gått sin egen väg. Odyssey är gjorda för att tåla många djupurladdningar, när man läser info på deras hemsida så ska de tåla ungefär lika många (kanske aningen fler) djupurladdningar som tex Optima YT.

Sök