3175
Sök

Hur ska man dra kablar(byggaa ljud) i en saab 95-99

3 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
Hej. har problem med att koppla in ljud i min saab 95. är det någon som vet vart man kan dra + kabeln och hur lågnivåomvandlare skall kopplas. ska koppla in slutsteg och baslåda. tacksam för svar

ljudfantast
1 372 Inlägg
28 juni 2009
ska du köra med orginalstereon?

3 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
Aa ja hade tänkt det, till och börja me iafl.

Elektriker
40 Inlägg
28 juni 2009
när jag drog plusen i min 9-3:a så drog jag den under handskfacket, om du har kupévärmare så kan du dra igenom den gummi tätningen, om inte så ser du att det finns en "markering" där du kan borra hål och sätta dit en egen gummi tätning eller fylla med en massa silikon!
hög till lågnivå omvandlaren var det en som lödde in åt mig i original slutsteget så där kan jag inte hjälpa dig!

660 Inlägg
28 juni 2009
DLindkvist skrev:
Hej. har problem med att koppla in ljud i min saab 95.

Visste inte att SAAB tillverka 95 ända fram till 1999 :S

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

141 Inlägg
28 juni 2009
kena drog +en i går i min 9-3 02a på förarsidan, under boxen med säkringar i motor utrymmet fans det en gummi plugg som andra kablar gick in i och i samma gummi plugg satt det en liten"snopp" som man kunde skära av och få igenom sladden blev helt tätt kanon bra. sen fick man ta bort kopan under ratten blev allt lite pill men de blev bra vet ju dock inte om det ser lika dant ut på 9-5?
Senast redigerat av davzan (28 juni 2009)

2 600 Inlägg
28 juni 2009
drog på min saab 9-5 igenom motorvärmaren kabeln som går in i cupen.

gör som jag kör gubba racer=)

6 851 Inlägg
28 juni 2009
Varför dra den via höger sida på bilen, då batteriet sitter på vänster sida? Känns väl lite som att den kabeln blir onödigt lång.
Under knäskyddet/ratten så sitter det en stor gummi plugg med massa kablar i. Där igenom går det att göra hål och dra 25-30mm2 kabel. Har man automat kan man borra ett hål i torpedväggen precis brevid den gummi genomföringen.

Sök