4665
Sök

Pris; byta bromsar på Bilia (740)

Byggare bob
173 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Pris att byta skivor + klotsar?

3 714 Inlägg
30 juni 2009
Räkna med ett par tusen...

Bättre och billigare att byta själv smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

6 Inlägg
1 juli 2009
gonate skrev:

Gör ej det, hade min v70 inne på service och då var det dags att byta tyckte dem.
2700 kr för de bakre
3000 kr för de främre

Så jag gick hem och tittade på nätet och fick ihop ett packet med alla skivor, belägg, bussningar, O-ringar, handbromsbackar, fjädrar till backarna och OK färg för 2600 kr.

Ifall du ej vill göra det själv så kan en annan firma vara ett bättre val.
Nu säger jag inte att bilia är dåliga bara att det är ett lite högt pris hos dem just nu smile
Senast redigerat av Peze_ (1 juli 2009)

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
1 juli 2009
gör det själv kostar ca 1500 för nya skivor med belägg på meca.
bila skulle ja tippa på 3-4 tusen för allt.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Med lem
1 127 Inlägg
1 juli 2009
Peze_ skrev:
gonate skrev:

Gör ej det, hade min v70 inne på service och då var det dags att byta tyckte dem.
2700 kr för de bakre
3000 kr för de främre

Så jag gick hem och tittade på nätet och fick ihop ett packet med alla skivor, belägg, bussningar, O-ringar, handbromsbackar, fjädrar till backarna och OK färg för 2600 kr.

Ifall du ej vill göra det själv så kan en annan firma vara ett bättre val.
Nu säger jag inte att bilia är dåliga bara att det är ett lite högt pris hos dem just nu smile

För det dom priserna får man fan både nya ok, skivor och bromsslangar om man handlar på biltema. Inga fel på biltemas ok och skivor, köp inte belägg där bara. Dom som tycker biltemas bromsar är dåliga kan ju gärna säga varför..

Så tycker gonate ska slå upp biltema katalogen och räkna lite själv? Bromsar är inte svårt direkt, det fixar man själv en kväll.

Sök