3355
Sök

Bilbytar dag?

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Visst vore de skitbra att ha ett jätteevent där alla som vill byta bort sina bilar samlades och kunde kika på varandras bilar och provköra, klämma och känna på dem.

Fatta vad praktiskt?

Tror jag ska arrangera något liknande.

Vad tror ni?

Hela sverige samlas för att byta bil big_smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

12 086 Inlägg
3 juli 2009
Det tror ju iofs inte jag..

Jag hade inte velat att ett dussin testpiloter testar min bil bara för att som på en bilfirma.

631 Inlägg
3 juli 2009
haha grymm idé ..

Det hade ju kunnat funka JapMax, för man skulle ju inte låta nån provköra om dom inte har något intressant att byta emot från första början.. big_smile

Rolig sak, måste jag säga, även om jag inte är intresserad smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
3 juli 2009
Hade iallafall inte jag gått med på.. Men det är väl bara jag.

Gasglada personer som inte känner till bilens beteende fullt ut..  Njaae.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 juli 2009
man kan väl lägga en lapp med varje bil på sig i en hatt å dra ur den å se va man får? hoppas på en r32 då, trist för den som losa den å får en 740 dock men vafan, you win some you lose some

429 Inlägg
3 juli 2009
Haha, rolig idee, men tror inte att det skulle funka. Som sagt, många skulle åka dit och bara testa massa bilar som de såg = Mer skit än nödvändigt, tyvärr så finns det väldigt mycket folk som bara vill pajja för andra så kommer nog inte att hända. Tyvärr!

Men fortsätt spawna du, allt kan funka så är det, är tyvärr ganska skeptisk på den här ideen.

Lycka till

// Pontus

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Du måste ju inte ge nyckeln till vem som helst men med tanke på hur många som byter bil istället för sälja så smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Med lem
624 Inlägg
4 juli 2009
Aldrig i livet

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

429 Inlägg
4 juli 2009
Eliza skrev:
Du måste ju inte ge nyckeln till vem som helst men med tanke på hur många som byter bil istället för sälja så smile

Visserligen men samtidigt så vill man ju oftast få sålt bilen om man kommer till ett sådant event cool

// Pontus

782 Inlägg
5 juli 2009
Något liknande fanns i min hemstad för 10-15 årsedan.
Man fixade en stor parkering (utanför ett varuhus va det i mitt samhälle) och alla som skulle sälja bilen fick betala ungefär en hundring för att få "ställa ut" bilen med en till salu lapp.
Troligtvis va den största tanken att sälja bilarna men jag skulle tro att vissa bilar byttes bort.
Jag fick intrycket av att bilarna inte provkördes mer än dom bilarna som säljs på blocket idag.

Kan du få 10% av privatbilarna som ligger ute på blocket i kalmar att komma till ditt event så får du in 12750:- om du tar 100:- i "anmälningsavgift" och det borde väl räcka till att hyra en bit av en parkering och några till salu lappar.

Jag skulle iaf tycka att det va mycket roligare o kolla på något 100tal blocketbilar i verkligheten än att ringa runt och åka långt för att köpa en bil dessutom tror jag att folk med lite udda bilar tex citroen, alfa romeo, vissa jänkare skulle få lättare att sälja/byta sina bilar än vad dom har nu.

www.klockren.nu
476 Inlägg
5 juli 2009
patrik79 skrev:
Något liknande fanns i min hemstad för 10-15 årsedan.
Man fixade en stor parkering (utanför ett varuhus va det i mitt samhälle) och alla som skulle sälja bilen fick betala ungefär en hundring för att få "ställa ut" bilen med en till salu lapp.
Troligtvis va den största tanken att sälja bilarna men jag skulle tro att vissa bilar byttes bort.
Jag fick intrycket av att bilarna inte provkördes mer än dom bilarna som säljs på blocket idag.

Kan du få 10% av privatbilarna som ligger ute på blocket i kalmar att komma till ditt event så får du in 12750:- om du tar 100:- i "anmälningsavgift" och det borde väl räcka till att hyra en bit av en parkering och några till salu lappar.

Jag skulle iaf tycka att det va mycket roligare o kolla på något 100tal blocketbilar i verkligheten än att ringa runt och åka långt för att köpa en bil dessutom tror jag att folk med lite udda bilar tex citroen, alfa romeo, vissa jänkare skulle få lättare att sälja/byta sina bilar än vad dom har nu.

De hade ju vart kanon trevligt att knalla runt på en "bilmarknad" riktigt bra idé.. smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

218 Inlägg
5 juli 2009
Kan säkert fungera fasst om det skall bytas tänker jag mig helt enkelt en prisklass. dela upp dom som kommer i t ex kategori 1,2,3 osv där 1 är från 0 till 5 tusen kanske. 2 från 5 till 10 osv.

Klart att folk kommer att lägga sig i fel kategorier men få får man inte sin bil bytt smile

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Sök