Bilen är överdrivet känslig på alla gupp och ojämnheter, både fram och bak. Rumpan beter sig ungefär som att den styr med alla fyra hjul. Framvagnen reagerar olika snabbt beroende på vilket håll jag svänger?! Plus att det är "svajjig" svänger du snabbt så vill nästan bakändan släppa:S bilen är sänk med riktiga sänkningfjädrar.
Bussningarna i panhardstaget måste bytas det är anledningen till sladdret i baken, men vilket stag är det som ser till att hjulen går paralellt så att inte axeln vrider sig?
Är bilen original eller kanske trimmad? För när det börjar bli lite effekt i de här bilarna märker man att konstruktionen minst sagt har sina brister... Sitter STORA gummibussningar här och var som ska ta upp vibrationer och rörelser. Funkar alldeles ypperligt när man använder bilen som Volvos ingenjörer hade tänkt sig - som en Svenssonbil. Komfortabelt och fint vid normal körning, men har man lite effekt och kör "inspirerat" vill axeln gärna röra sig både hit och dit... Med fräscha bussningar och stötdämpare lär det bli betydligt bättre, men för att det ska bli riktigt bra måste man bygga om upphängningen.
Är bilen original eller kanske trimmad? För när det börjar bli lite effekt i de här bilarna märker man att konstruktionen minst sagt har sina brister... Sitter STORA gummibussningar här och var som ska ta upp vibrationer och rörelser. Funkar alldeles ypperligt när man använder bilen som Volvos ingenjörer hade tänkt sig - som en Svenssonbil. Komfortabelt och fint vid normal körning, men har man lite effekt och kör "inspirerat" vill axeln gärna röra sig både hit och dit... Med fräscha bussningar och stötdämpare lär det bli betydligt bättre, men för att det ska bli riktigt bra måste man bygga om upphängningen.
Nja trimmad det är den inte, inte mkt isf möjligtvis 165 hk max