3438
Sök

Diff 940?

32 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Hej nån som vet vart man kan få tag på nån form av diff te bilen ? har en 940 97:a ltt. vore skönt med nån form av diff när man ska leka lite (: och jag är inte sugen på svettsdiff hmm

//Marcus

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 juli 2009
Det sitter redan diff i din bil.

(flyttar från motorforumet också)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 juli 2009
Har testat Aussielocker på en 940 turbo och det är ingen diff jag kan rekommendera då den låter och slår endel.
Skulle jag köpa en idag skulle jag nog köpa mej en Torsen-diff från http://bakaxel.se/
Eller någon av de som SAM har: http://www.samsteffansson.se/
Senast redigerat av Volvo_Mannen (13 juli 2009)

Jonas

32 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
torpis skrev:

Ne det gör det väll inte? hmm isåfall funkar den nog inte så värst bra:/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 juli 2009
marcus953 skrev:
torpis skrev:

Jo differential har du i bakaxeln annars kommer du ingenstans. Men det du syftar på är diffbroms/diffspärr.

Jonas

32 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:
torpis skrev:

Jo differential har du i bakaxeln annars kommer du ingenstans. Men det du syftar på är diffbroms/diffspärr.

aha det är nog mkt möjligt att de heter så wink kostar de mellan 6-10000 ? isåfall vare fan inte gratis tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 juli 2009
marcus953 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:

aha det är nog mkt möjligt att de heter så wink kostar de mellan 6-10000 ? isåfall vare fan inte gratis tongue

Jo det kostar ju, men en locker-diff är ju billig. Men inget jag skulle köpa igen, kolla ena mitt videoklipp så hör du i slutet hur det klickar.

Jonas

32 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Jo det kostar ju, men en locker-diff är ju billig. Men inget jag skulle köpa igen, kolla ena mitt videoklipp så hör du i slutet hur det klickar.

Uj de lät inge vackert ! hmm visste du nå annan diff man kunde kolla efter som inte låter så dära? smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 juli 2009
marcus953 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:

Uj de lät inge vackert ! hmm visste du nå annan diff man kunde kolla efter som inte låter så dära? smile

Volvos slungdiff finns ju men den är ju inget att jubla över. Fanns ju även lamelldiffar att köpa av volvo förr. Kanske går att hitta en beg sådan.

Jonas

32 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Volvos slungdiff finns ju men den är ju inget att jubla över. Fanns ju även lamelldiffar att köpa av volvo förr. Kanske går att hitta en beg sådan.

va äre för fel med slungdiff da? smile jaao de kanske vore nått är inte så sugen på svettsdiff^^

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 juli 2009
marcus953 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:

va äre för fel med slungdiff da? smile jaao de kanske vore nått är inte så sugen på svettsdiff^^

Den är oberäknelig (låser inte alltid när man vill) och låser bara upp till 40km/h.

Jonas

32 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
marcus953 skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Den är oberäknelig (låser inte alltid när man vill) och låser bara upp till 40km/h.

aha hmm de låter ju helt värdelöst , aja får la leta vidare på blocket efter en lamelldiff (: hitta en för 3500 som  läcker lite i höger drivaxel va nån bricka som blivit sne annars fin stog de kanske vore någe?

Med lem
1 127 Inlägg
13 juli 2009
Beror ju helt och hållet på vad bilen ska användas till.

Drifting - ordentlig svetsdiff eller Aussie locker, finns inga andra som matchar såvitt jag vet. en torsen och quaife kan faktiskt enhjula om man får innerhjulslyft.

Bana - torsen, quaife, sellholm m.m

Gata med småbus? Lamelldiff känns helt klart bäst då.

854 Inlägg
13 juli 2009
Kan bara rekomendera lamelldiff. Är den i bra skick så fungerar den grymt bra! Riktigt bra grepp vid starter och enhjular aldrig. Riktigt pålitlig.

Sök