3071
Sök

För hög decibel från 1 April Golf III GTI -95

Alternativ fortkörare
200 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Tja!

Bilen gick inte genom besiktningen pga för hög decibel. Dom ändrade lagen den 1:a April (värsta skämtet) så bilarna måste låta mindre, vet inte exakt vilka decibel krav de är med dom är iaf lägre.
Men någon som vet ett bra sätt utan att behöva sätta dit en till dämpare eller liknande?
De som är på nu 2,5" hela vägen och en slutdämpare:)

Golf III GTI 16v
Min tuning/Styling Projekt tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=133269

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
5 april 2009
tryck i en insats i sista dämparn med några svetsloppor? bara slita ut efter bes..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
5 april 2009
Men orka detta.. Tänk dom som har 3" och japs i slutet? Och hur mkt är decibelt det inte får överstiga?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

127 Inlägg
5 april 2009
emijl skrev:
Men orka detta.. Tänk dom som har 3" och japs i slutet? Och hur mkt är decibelt det inte får överstiga?

På heltyp godkända bilar så får inte db överskrida tillverkarens mått mer än lite, jag kommer inte ihåg exakt hur mycket det är. Men denna lagen kommer ställa till det för många tror jag.

Mvh Ola

35 Inlägg
5 april 2009
O jag som nyss beställt en sportljuddämpare...

Alternativ fortkörare
200 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Det är redan en insatts i slutdämparen och den brööölar på ganska bra tongue
Ingen annan som ha en bra idé? smile

Golf III GTI 16v
Min tuning/Styling Projekt tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=133269

624 Inlägg
6 april 2009
lagen säger att bilen inte får låta mer än ungefärlig org nivå..bilar där decibel volym står på regbeviset mäts efter det!

men!du får ha vad fan du vill bara det inte låter..alltså är det bara att knöla in massa skit i dämpen innan bess om man e orolig!hörde detta 4 dagar innan det började gälla då jag fått en flygande på ljudnivån=P

snackade då med bessgubbarna och de berättade-bara det inte låter,utseendet spelar ingen roll.

who´s the man?

1 Inlägg
6 april 2009
Vad egentligen vågar man trycka in i dämparen?
Fick nedslag på min oxå nämligen. Hörde av en polare att han skulle köpa 'ljudämparbollar' å slänga ner i hans dämpare på sin hojj. Kan det passa till bilar oxå måntro'?

90 Inlägg
6 april 2009
Ett skönt muller från ett 3tums system med 2 dämpare är ganska skönt och det stör sig varken bilprovningen på eller andra men sitter man och åker med helt system med endast 1 japsdämpare då får man skylla sig själv!
Senast redigerat av Turbo_danne2 (6 april 2009)

Alternativ fortkörare
200 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Det låter bra och är bara några decibel öve tillåtet.
Men ingen som vet om man kan häva på en gammal dämpare och proppa den full med stålull elle nå isolering kanske? Har en gammal dämpare och en jävla massa stålull. Men tror att stålullen kommer bränna fast.. Någon som provat det? smile

Golf III GTI 16v

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
7 april 2009
Hehe det går med istortsett vad som helst, polaren besiktade sin FH16 (lastbil) med rakt 6" rör från turbon och fick nedslag på det, tryckte hela sidepipen full med en gammal madrass och det funkade.. Brann upp lagom när han var klar med besiktningen wink

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

En gång till nu
760 Inlägg
7 april 2009
Har du inte orginalsystemet liggandes då? bara å slänga på de igen å kasta av när du besiktat

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Alternativ fortkörare
200 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Nja, har bara slutdämparen till de, originalsystemet var helt sönder rostat förutom bakre dämparn.

Golf III GTI 16v

35 Inlägg
7 april 2009
jag satte just på min slutdämpare av märket Nooze o det låter som fan! undrar hur det kommer gå på besiktningen om en vecka...tongue

371 Inlägg
7 april 2009
Hur tror ni att det kommer gå med bilar som har trim på steg3-nivå?

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

273 Inlägg
7 april 2009
aj f*n ^^ kör 3" med en dämpare nu, låter ganska friskt.

besiktiade den i november med 2,5" utan dämpare, hål vid bakaxeln och en katt som nästan va helt utbränd(klarade precis värdena), men den gick igenom smile

Kan kanske bli problem när man ska besiktia nästa gång då =/

Lite allt möjligt
51 Inlägg
13 juli 2009
Vad roligt, öppnade precis lådan med min nya dämpare.. Får man se hur detta ska gå då.. tongue

Sök