17 juli 2009
Trådstartare
Ursäkta för rubriken men lite osäker på felet.
Är så här att när jag var ute och körde idag med bilen så tändes check engine lampan för mig. Och strax efter så dog motorn för mig. Fick stanna längs vägkanten och ringa efter hjälp. Blev iaf att vi fick bogsera bilen till min morbror.
I garaget så kolla vi lite grejjer och lyfte bland annat av minus på batteriet. Efter vi satte tillbaka minus så var först bilen död i batteriet. Hade krämat på rätt rejält med stereon, slutsteg och även provat att starta den ett par gånger innan. Så antagligen kanske inte batteriet är så värst bra.
Men iaf koppla på batteri laddare och lät stå en stund, efter det prova igen och då starta bilen felfritt ingen lampa tändes. Så vi lät ladda ett tag till.
Sen när jag var på väg hem körde kanske ca3-4km så tändes check engine igen, men denna gång gick det att fortsätta köra bilen ända hem utan problem.
Sen ikväll när jag skulle starta den var den död igen(Han drar runt motorn så att säga, men startar inte sen). Nu lyfte jag bara på minus och sen på igen då funka den. Sen samma igen när jag kört ett tag med bilen börja det lysa.
Någon som känner igen detta fel eller som har någon misstanke vart jag ska börja söka?