3235
Sök

Vad är de för kablar ? slutstegs kablar?

16 Inlägg
18 juli 2009
Trådstartare
Hej, har nyss köpt en ny bil (Saab 900 -95 ng) och har hittat en kabel som ligger löst i handsfacket.
Öppnade sidokåpan vänster sida om passagerarsätet för att följa kabeln, den gick ihop med några andra kablar som gick till stereon och tror den andra gick till batteriet för att få ström.
Undrar nu om någon vet vad de kan vara för kabel ? Till slutsteg kanske eller är de till en equalizer ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/122353/712027_xkpuye.jpg
Kablar

De är min första bil så jag har aldrig hållt på med ljud i bilar så har ingen aning om vad de är .

Tack på förhand.

21 761 Inlägg
18 juli 2009
Kan kanske också vara till en CD-växlare eller så, men det är svårt att gissa. smile

200 Inlägg
19 juli 2009
Cd växlar sladden hänger väll där uppe till höger med röd tejpbit på ?
Men som drönirettab säger inte lätt att gissa...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 juli 2009
Guldis skrev:
Cd växlar sladden hänger väll där uppe till höger med röd tejpbit på ?
Men som drönirettab säger inte lätt att gissa...

Ser iaf ut som Clarions kontakt till cd-växlare.
Och om jag inte minns fel så var det just Clarion som gjorde maskinerna till SAAB på dne tiden. Iaf de lite större. Clarions växlare funkade iaf till SAAB's enheter.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 juli 2009
Jag hade en Clarion cdväxlare i min 900, och skulle tro att det är en avklippt sladd just till växlaren!

430 Inlägg
19 juli 2009
Japp, kontakten med rött på är till cd-växlaren, de andra skulle jag tippa har varit till en handsfreelösning med tanke på den tunna sladden som sitter.

Har du en liten dosa som går mellan högtalarna också? hade fullt med sånt i min, också 95:a men inget som syntes på utsidan.

Och grattis till en kul, bra bil!

200 Inlägg
19 juli 2009
Handsfree skulle det kunna vara, på förarsidan uppe i taket vid dörrlisten typ vid pelaren bakom huvudet  har du en mick som sitter där? eller framme i A-stolpen?

16 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Tack för alla svar
Senast redigerat av Zapparn (19 juli 2009)

16 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Guldis skrev:
Handsfree skulle det kunna vara, på förarsidan uppe i taket vid dörrlisten typ vid pelaren bakom huvudet  har du en mick som sitter där? eller framme i A-stolpen?

Ja det har jag

Sök