3033
Sök

Eftersnack: Friday Night Meet 24/7

160 Inlägg
25 juli 2009
Petrus_951 skrev:
Passar på att använda mitt allra första inlägg här på forumet (trots att jag har varit medlem ett tag) och tacka för en trevlig kväll. Det var kul att snacka med TVR-mannen, det var kul att se den proffsiga koll som dirigenten hade och det var kul med alla sköna bilar och sjyst folk. Man blir alltid lika sugen att ställa sig i linjen men jag vill skona bilen (sa han som sen gasade iväg så att shiftlighten fick epilepsi).

Jösses som den silvriga Audi gick fint. Vilken fäste och iväg utan dramatik! Ingen show. Bara 100% go!

Till fotografen vill jag säga sorry. När vi körde iväg så såg jag att du höll på med att rigga kameran för att ta en bild men med bilar bakom mig var jag stressad och tvekade att stanna för ett pose.

Hoppas alla får en fortsatt trevlig helg! // Petrus

hahah älskar frasen ingen show bara 100%go=)   ska no bli nick på min bil grymt klock rent=)
o tack för fin kommen tar om bilen=)

Utan offer Ingen seger..! Bättre motto för hela livet finns inte...!

Touch by U
145 Inlägg
26 juli 2009
nu ligger lite filmer från senare på kvällen uppe på bildtråden och även på min sida.
tack för en kul kväll big_smile big_smile

14 Inlägg
26 juli 2009
Petrus_951 skrev:
Passar på att använda mitt allra första inlägg här på forumet (trots att jag har varit medlem ett tag) och tacka för en trevlig kväll. Det var kul att snacka med TVR-mannen, det var kul att se den proffsiga koll som dirigenten hade och det var kul med alla sköna bilar och sjyst folk. Man blir alltid lika sugen att ställa sig i linjen men jag vill skona bilen (sa han som sen gasade iväg så att shiftlighten fick epilepsi).

Jösses som den silvriga Audi gick fint. Vilken fäste och iväg utan dramatik! Ingen show. Bara 100% go!

Till fotografen vill jag säga sorry. När vi körde iväg så såg jag att du höll på med att rigga kameran för att ta en bild men med bilar bakom mig var jag stressad och tvekade att stanna för ett pose.

Hoppas alla får en fortsatt trevlig helg! // Petrus

Kan bara hålla med om allt kompis! smile

En kebab om dagen är bra för magen

15 Inlägg
26 juli 2009
Va en kul träff med många fina byggen!

Den jag gillade bäst va den motivlackade corvetten :-D

Lite synd bara att man inte verkar ha fastnat på några bilder:-( men det är klart en diesel kombi har ju inte så mycke att göra på race smile)))

1 338 Inlägg
26 juli 2009
Ja det var kul Många bilar i garaget också smile

dock tyckte jag det verkade som många försvann innan vi var framme vid...
kanske inbillning? men kanske som nån nämnde pga V....

Men tycker det var Bra jobbat av arrangörerna!

Kommer lätt komma på fler av dessa träffar smile

Mvh// Michel

Sorry OT wink
men måste bara förklara vad som hände tongue
Vi lokaliserade ialf vad som kunde vara felet redan på kvällen..

visade sig att det var delvis rätt, det var Röret till Cold air intaket som vibrerat lös tidigare på kvällen
(muttern låg bredvid, ditt satt med Längre mutter denna gång)
Därför när jag gav fullt så sög den ihop silikon slangen mellan den och insuget = ingen luft till bilen.
Bilen gick bra att köra tills ladet kom upp då tvärdog den.. därav 1'an ok hinner ej komma upp så mkt i ladd då men på  2an 2sek ok sen  böhhhh ens fast jag hade fullgas hela tiden, när jkag släppte några sekunder funkade det igen till laddet kom.... sad
EPC lampan + några felkoder jag aldrig sett innan kom fram också...
Dessa var dem jag var orolig över då man bara ser siffrorna på RTS'en men efter en googling så stämmer det ju bra överens med felet vi hittade på CAI'en...

P0101    Luftmassamätare/luftmängdmätare - område/prestanda    Insugsläcka/blockering, luftmassamätare/luftmängdmätare
P0236    Grenrörstrycksensor A, turbosystem -område/prestanda    Insugs-/avgasläckage, slanganslutning(ar), grenrörstrycksensor

Även några till som dock Inte hade påverkat körningen...

Ursäkta dubbel postingen då denna ligger även i bild tråden då det fanns en film där jag var med roll

Slut på OT tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 juli 2009
Fan va tidigt alla stack! Han int mye mer än in och vända...

Rock'n Roll

17 Inlägg
26 juli 2009
Tack för en trevlig kväll! Synd att massvis drog till det andra evenemanget bara ..
Tack till Solle som övertalade mig att köra några repor, det var skoj! wink
Ses nästa gång smile

35 Inlägg
26 juli 2009
Mycket trevlig träff, Tyvärr startar värnplikten idag så vi kanske inte ses på ett jävla tag sad

56 Inlägg
26 juli 2009
Han bara till racen i slutet men hade sjukt kul och han till och med köra några vändor, tack för en lyckad träff!!! big_smile tongue

“If you go to war over Religion, you are just killing people in the argument over who has the better imaginary friend.”
“… as the poets would say it: Haba Haba Haba”

Team Night Meet
217 Inlägg
27 juli 2009
Måste tacka alla för en trevlig träff! Även om vi var mindre folk denna träff så är det inget negativt, alla kan inte alla dagar, ibland blir vi färre o ibland otroligt många bara kämpa på smile Tack till alla som hjälpte till som vanligt!  Lägger upp ny tråd nu ang. nästa träff smile

Ekfalk!

easy to sound cocky when you got no ride..

58 Inlägg
27 juli 2009
Trevlig träff! Första träffen i P-huset, kanske blir fler beroende på jobbet. Kändes aningen långt att åka för att köra rejs. Trodde ju efter ett tags "följa john" att man trots allt var vilse? Men sen kom man ju fram ändå. smile Angående körningen - kom ju på först senare att jag inte kört med fullt laddtryck, hade fullt pli med att koppla bort anti-spinnet och hålla koll på körningen i övrigt. Men kul var det och man märker att övning ger färdighet även om jag har ett par ggr kvar innan jag själv är helt nöjd.

17 Inlägg
27 juli 2009
girl-of-speed skrev:
Trevlig träff! Första träffen i P-huset, kanske blir fler beroende på jobbet. Kändes aningen långt att åka för att köra rejs. Trodde ju efter ett tags "följa john" att man trots allt var vilse? Men sen kom man ju fram ändå. smile Angående körningen - kom ju på först senare att jag inte kört med fullt laddtryck, hade fullt pli med att koppla bort anti-spinnet och hålla koll på körningen i övrigt. Men kul var det och man märker att övning ger färdighet även om jag har ett par ggr kvar innan jag själv är helt nöjd.

Hehe, jo det är en bit speciellt när man bor i söderort men det är trevligt folk och roliga race så det är de la värt, synd att jag missade 2ans vxl mot dig när vi körde (svarta a3n) Fin bil för övrigt! smile

160 Inlägg
27 juli 2009
girl-of-speed skrev:

tyckte det gick jätte bra för dej endå o tok fin bil smile hoppas vi ses på fler träffar i p huset  ang vilse nej bara att vi åker olika vägar alli hopp funkar varje gång ingen som kommer o stör när vi har som roligast

Utan offer Ingen seger..! Bättre motto för hela livet finns inte...!

14 Inlägg
28 juli 2009
girl-of-speed skrev:
Angående körningen - kom ju på först senare att jag inte kört med fullt laddtryck, hade fullt pli med att koppla bort anti-spinnet och hålla koll på körningen i övrigt. Men kul var det och man märker att övning ger färdighet även om jag har ett par ggr kvar innan jag själv är helt nöjd.

Tänkte väl att allt inte var som det skulle, trodde du skulle sopa banan med alla! Men övning ger färdighet som du säger. Lycka till i framtiden!

En kebab om dagen är bra för magen

Sök