3822
Sök

Alla dessa "bli din egna chef" jobb...

43 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Håller på och söker jobb för fullt...vilket inte är det enklaste.

Är det nån mer än jag som sett alla dessa annonser: Arbeta hemifrån,Jobba online hemma,Bli din egna chef,vill du tjäna 10 000-30 000 per månad mm.

Nån som vet nåt om dessa jobb?? Finns ju hur många sådana som helst...Nån som testat,eller är det för bra för att vara sant??

Fri fart för ett fritt folk!
14 210 Inlägg
21 juli 2009
skulle inteförvåna mig om 99% är telfonförsäljar jobb

sen finns det olika kedjor som vill att man ska starta upp företag och sälja varor genom dom osv osv osv

brukar sällan vara något vättigt

är du över 20bast har haft körkort i minst 2år
så sök in på en bussförarutbildning
så har du garanterat jobb om du är intreserad och visar att du är duktig

Kör fort så hinner inget hända...

Thorssa
21 juli 2009
Har en viss insikt i sådan jobb och det är oftast sjuka krav. Ofta ska du sälja ett visst antal per månad för att få ut en grundlön och sedan kan det vara provision utöver det. Några 40 timmar i veckan brukar inte räcka till iaf.

956 Inlägg
21 juli 2009
Thorssa skrev:
Har en viss insikt i sådan jobb och det är oftast sjuka krav. Ofta ska du sälja ett visst antal per månad för att få ut en grundlön och sedan kan det vara provision utöver det. Några 40 timmar i veckan brukar inte räcka till iaf.

Helt klart är det så.Tjejen hade sånt där jobb förrut.Sjukt dåligt betalt och var tvungen att jobba 7 dagar i veckan.

eldus veldus

Thorssa
21 juli 2009
golf88 skrev:
Thorssa skrev:

Helt klart är det så.Tjejen hade sånt där jobb förrut.Sjukt dåligt betalt och var tvungen att jobba 7 dagar i veckan.

Precis, låter oftast som guld och gröna skogar. "Du kan tjäna stora pengar" "Våra säljare ligger i snitt på 35.000 kr/månad" osv. Skitjobb är vad det är.

2 911 Inlägg
22 juli 2009
Nej, dessa jobba hemifrånjobb är bara bull... om det nu vore så bra, så skulle de som kommit på idén sitta och jobba hemifrån och tjäna fina pengar, istället för att söka andra som kan göra samma sak för lite tid.

Fokusera på säljjobb åt mobiloperatörerna, t.ex. Telenor.
Skitjobb möjligen, men toppsäljarna där plockar en normal årslön per månad.

Men då ska du va jäkligt duktig också...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
22 juli 2009
varför skulle det vara det vara ända typen av jobb dem annonserar ut på platsbanker om det nu var som dem påstår? om det nu var så pass bra som dem själva påstår så skulle dem knappast finnas överallt... samt att "vanliga" jobb skulle det finnas överflöd utav... tyvärr så är det bullshit och inget annat...

då sitter jag hellre arbetslös och tar mina småpengar varje månad.. än att jobba röven av mig och fortfarande få småpengar...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

12 086 Inlägg
22 juli 2009
Alla sånna där jobb går ut på att man får slita som ett djur och jobba mer än man tänkt.
Man blir en apa i bur som tjänar pengar åt vissa lirare som kommit på hela skiten.

Lite som pyramidspel..

Norrlänning
1 453 Inlägg
22 juli 2009
Growe skrev:

sen finns det olika kedjor som vill att man ska starta upp företag och sälja varor genom dom osv osv osv

21 äre för buss och taxi....

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Fri fart för ett fritt folk!
14 210 Inlägg
22 juli 2009
Ellertz skrev:
Growe skrev:

21 äre för buss och taxi....

mm du har rätt smile är så gammal att jag aldrig funderat direkt vet inte vart 20 kom från

hur som helst finns det jobb så det räcker och blir över..

Kör fort så hinner inget hända...

Fotograf
223 Inlägg
22 juli 2009
Har suttit i samma sits. Tillslut blir man desperat och skickar cv till alla möjliga jobb.
Jag hittade  ngt om ett jobb där jag skulle sälja Dammsugare... Ahh okej tänkte jag det är ju inga problem..
Så jag drog iväg på en intervju som gick bra.. Sen ville dem ha mig till Malmö på nått informations möte.

Hmm okej så jag körde ner till Malmö. Ca 15 mil enkel resa i hopp om att det skulle vara skitskoj och man skulle tjäna som dem lovade i sina annonser "20-100k ´/Månad..

Själv gick jag aldrig in med tanken på att tjäna några 100k men iaf 15-20k.

Sitter i Malmö och lyssnar på en slipsNisse när han pratar om hur dammsugarna fungerar och hur dem är uppbyggda... Han körde även en demonstration på ca 1,5 tim och visade när han dammsög diverse objekt..

Kan erkänna att jag blev imponerad av den där manicken...
Jaha efter denna demonstration skulle han vara säljare och jag skulle vara kund. (Nån form av lek)

Han knackar på dörren och jag öppnar...

Han: Hejsan mitt namn är ******* och jag kommer från ett företag som heter ********* ****
Jag: Ok kom in.
Han: Vill du ah en demonstration osv osv.
Jag: Javisst kan jag det.
Han: Körde sin demonstration

När han sedan var klar så frågade jag öhhhh hur mkt kostar maskinen???
Då svarar han ja alltså vi har ju en massa olika betalningsalternativ etc etc... Med ränta på ca 56%  *ironi*

Efter att ha hört alla alternativ så svarade han ENDAST 46 000:-

Jag satt och insåg genast att hur i helvete ska man kunna sälja en sån här till en vanlig svenssonfamilj??
Tack och adjö.. Sa att jag ej var intresserad längre av jobbet och stack därifrån.

Sen för att tjäna dem extrema pengarna så ska du sälja typ 50 dammsugare i månaden  för 46k st.?#
Så nej skit i dessa jobb.. Möjligt som en tidigare skribent Telenor eller liknande.
Men var då beredd på att  jobba och att du får jobba lite här och där.

Lycka till med jobbet.
//M
Senast redigerat av M_Fotograf (22 juli 2009)

/M_fotograf

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
22 juli 2009
Lagerjobb finns alltid, trist men bra betalt

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

4 005 Inlägg
22 juli 2009
SatansWrath skrev:

Instämmer.

Men buss o taxi finns mycket jobb med om man nu är behörig.

43 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Ok,tack så mkt för alla svar!!!
Tyckte det verkar väldigt konstigt när man kommer in på dessa företags hemsidor,och att det finns så pass många olika som det gör.

Hade det varit så perfekt så hade alla jobbat med detta...

631 Inlägg
23 juli 2009
Det är ju inte direkt så att alla är lämpade att "vara sin egna chef" .. Blir ju inte direkt mycket gjort för dom flesta folk..

Njaäe, dom flesta behöver pekpinnar och koppel för att man ska vara en lönsam medarbetare..

3 259 Inlägg
23 juli 2009
M_Fotograf skrev:
När han sedan var klar så frågade jag öhhhh hur mkt kostar maskinen???
Då svarar han ja alltså vi har ju en massa olika betalningsalternativ etc etc... Med ränta på ca 56%  *ironi*

Efter att ha hört alla alternativ så svarade han ENDAST 46 000:-
//M

Förlåt för offtopic!hmm

HAHAHAHA! Jag hade en kille från den firman hemma hos mig! Nån mupp ringde o frågade om vi ville ha våran soffa "våtdammsugen gratis" och en gratis visning av en värsting dammsugare som skulle ta 30min! Javisst svarade tjejen! Sagt o gjort, killen kom hem o inte fan dammsög han våran soffa inte.. Det fick man göra själv... sen satt han o babblade i 4TIMMAR(!!!!!) för att sedan berätta att den där plastburken kostade just 46.000kr! Jag trodde allvarligt att han skojjade.. men det gjorde han inte.. 46.000kr.. för en dammsugare... finns inte en chans i hela världen att en dammsugare är värd 46.000kr!(möjligtvis om en chaufför till den medföljde till den) Alltså vem försöker dom lura? Kan det verkligen finns en enda människa i hela sverige som har köpt en sån där? Jag tyckte faktiskt synd om säljaren.. hur i helskotta ska han kunna tjäna ihop till sin egen lön?!?

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 570 Inlägg
24 juli 2009
Bättre att jobba som en "riktig" säljare mot butiker och sånt istället för att lura på privatpersoner massa skit de varken behöver eller vill ha.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 juli 2009
SatansWrath skrev:

hur "bra" är det? Klart att det varierar..

men frågade morsan idag och vad hon vet så är det dåligt, mindre än vad hon tjänar..
hon hade någon polare som jobbade på KF lager..
kanske inte samma sak som ni menar? elr?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök