3372
Sök

Motorproblem, corrado VR6

20 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Motorproblem på min corrado VR6.
Den kan gå hur bra som hellst i allt från 2-10mil, men sen börjar den leva i sin egna lilla värld.
Rätt var det är när man står på tomgång så dör den, helt tvärt, men går att starta lika fort utan problem, kan sen köra ett tag igen och det hela upprepas emellanåt.
När man ligger och åker landsväg så rätt var det är så "lägger gasen av" (det händer inget när man gasar) men återkommer inom ca 2-5sek och man kan köra som vanligt igen, även här kan motorn stängas av men startar lätt och går fint ett tag igen.
.

Har felsökt och kollat diagnostiken, trasigt var, lamba, luftmassemätaren och givaren till motorvarvtalet. Allt är fixat, har även kollat om jag har något spänningsfall men inget sådant heller. Bilen går dock inte bättre efter dessa operationer.

Har nu funderingara på om det kan vara bensinen.
Kopplade igår in en tryckmätare så jag hela tiden ser bränsletrycket, mycket riktigt så sjunker den ner till runt 0.1-0.5 när mina problem börjar.
Frågan är nu då vart felet ligger, bränslepump, styrenheten eller . . . ja, vad kan det vara?

Efter att jag nu fått reda på att när mina problem börjar har det att göra med bensinen så har jag kollat bränslerelät, inget fel, byt styrenhet hjälpte inte mitt problem men löste ett annat.

Känner att tråden blev lite rörig, men hoppas någon kan sätta sig in i det.
tacksam för all hjälp.

10 287 Inlägg
10 augusti 2009
Posta i rätt forum.

Avancerat är till för:

Svårare frågor som erfordrar djupare ingrepp eller kunskap, huvudsakligen avseende mer omfattande eller udda modifikationer. Fristående styrelektronik av eftermarknadsmodell samt felsökning av väsentligt trimmade motorer ingår här.

Tråd flyttad.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök