3115
Sök

Hur länkar man till en specifik tid i videospelaren?

26 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Tänkte bara kolla om någon har koll på hur man länkar till en viss tid när man kollar på youtube eller på filmerna här på garaget? T.ex. Kolla in 02:22... då tiden blir en blå länk så att man kommer direkt dit.

Hoppas jag  var tydlig nog..

/ D

Hej Bönder.

451 Inlägg
6 augusti 2009
har jag oxå undrat över!! Hoppas på svar nu då!

66 Inlägg
6 augusti 2009
Brukar funka automatiskt när jag skriver t ex 2:30 i kommentaren på youtube iallafall.

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.

26 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Provade men funkade inge vidare, ingen annan som har någon teori?

Hej Bönder.

Svetsare
3 150 Inlägg
8 augusti 2009
fuzzmower skrev:
Brukar funka automatiskt när jag skriver t ex 2:30 i kommentaren på youtube iallafall.

Samma här, va inte ens meningen att det skulle länka till den tiden i klippet, men när jag skrev tiden så blev det så....... automatiskt.

Edit]   Du måste skriva exakt rätt, alltså - Om du vill länka tex. 2:37 in i filmen, så måste du skriva just 2:37 och inte typ 02:37 eller 02;37 eller nåt, utan 2:37.
Senast redigerat av ZonaX (8 augusti 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 augusti 2009
ZonaX skrev:
fuzzmower skrev:

Samma här, va inte ens meningen att det skulle länka till den tiden i klippet, men när jag skrev tiden så blev det så....... automatiskt.

Edit]   Du måste skriva exakt rätt, alltså - Om du vill länka tex. 2:37 in i filmen, så måste du skriva just 2:37 och inte typ 02:37 eller 02;37 eller nåt, utan 2:37.

Förklara gärna lite mer utförligt. Min hjärna vill inte riktigt samarbeta och få det där att fungera.

Svetsare
3 150 Inlägg
8 augusti 2009
sirmiro skrev:
ZonaX skrev:
fuzzmower skrev:

Förklara gärna lite mer utförligt. Min hjärna vill inte riktigt samarbeta och få det där att fungera.

Säg att du hittar ett klipp på youtube.com, då klickar du på "lägg till en textkommentar" (eller va fan det nu står för någe). I rutan där du ska skriva, skriver du tex   2:37   , förutsatt att det är den tiden du vill "länka".

Skriver du tex. 02:37 (en nolla före tvåan) så funkar det inte, inte heller om du skriver   ;   istället för   :   

Testa en gång!

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 augusti 2009
ZonaX skrev:
sirmiro skrev:
ZonaX skrev:

Säg att du hittar ett klipp på youtube.com, då klickar du på "lägg till en textkommentar" (eller va fan det nu står för någe). I rutan där du ska skriva, skriver du tex   2:37   , förutsatt att det är den tiden du vill "länka".

Skriver du tex. 02:37 (en nolla före tvåan) så funkar det inte, inte heller om du skriver   ;   istället för   :   

Testa en gång!

Men då läggs väl det till som en kommentar på videon, vilket jag inte känner för. Eller har jag fattat det fel? Visserligen lite trött i skallen, men tycker det borde bli så. Eller kan jag få länken utan att ha kladdat själv på klippet?

Svetsare
3 150 Inlägg
11 augusti 2009
sirmiro skrev:
ZonaX skrev:
sirmiro skrev:

Testa en gång!

Men då läggs väl det till som en kommentar på videon, vilket jag inte känner för. Eller har jag fattat det fel? Visserligen lite trött i skallen, men tycker det borde bli så. Eller kan jag få länken utan att ha kladdat själv på klippet?

Jahaaa.....  du menar länk så, för gör du som jag skrev så trycker du bara på "tiden" (2:37) i kommentaren och då hoppar den fram dit i klippet. Hur man får en länk som kan skicka och så.... det har jag ingen aning om hur man fixar, tyvärr hmm

Sök