3758
Sök

V70 2.5t -98. Bilen hackar till vid gas på drag på låga varv

14 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
som sagt, har en v70 2.5t -98. När man ligger på typ 2:an på ca 1500 varv och trycker fullt, så blir ett eller ett par "hackande". Någon som vet något om det?
Och så har jag ett jäkligt jobbigt knackande från motorn när den är kall?

tacksam för svar

1 878 Inlägg
22 augusti 2009
kolla tändstiften, och tändkablarna. och eventuellt om det finns felkoder lagrade i boxen.

Gotlandish
10 Inlägg
22 augusti 2009
knackandet kan väl vara ventilerna kan låta lite vid kallstart men skall upphöra efter en stund annars dags att byta oljan kanske?
mvh Pettman

724 Inlägg
22 augusti 2009
Kolla alla tryckslangar! går den bara dåligt från 2:an eller när du trycker fullt hela tiden vid låga/höga varv??
Släng ett öga på bränslepumpens anslutningar...

392 Inlägg
23 augusti 2009
lamda sonden har jag hört..

Många som haft liknande fel o bytte den, funkade kalas!

Bara ett tips..

424 Inlägg
23 augusti 2009
Pettman skrev:
knackandet kan väl vara ventilerna kan låta lite vid kallstart men skall upphöra efter en stund annars dags att byta oljan kanske?
mvh Pettman

Tror nog att du menar ventil lyftarna/tryckarna ?!

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

14 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
olja, filter och stift är precis bytt. jo tickande försvinner till en viss del, men den knackar lite fortfarande när den är varm.

Det är alltså bara ett svin snabbt hackande, spelar ingen roll vilken växel, låga varv och plattan i mattan så kommer det jävla hackandet!! wink bränslepump m.m är kollat.

273 Inlägg
23 augusti 2009
att den fortfarande knackar när den är varm KAN vara spridarna då dom brukar väsnas lite, speciellt hörbart om man öppnar huven.

Jag tycker det låter som att den för ett ögonblick inte får tillräckligt med soppa..

14 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Okej, men det låter riktigt högt ett par sekunder, sen slutar det nästan helt. Det kan inte ha något med oljetryck eller liknande att göra? Ska se om jag kan spela in ljudet och lägga upp det här.

Finns det något man kan kolla? eller bara prova sig fram?

3 Inlägg
24 augusti 2009
Har haft samma problem på en Audi jag ägde för några år sen, hällde i STP injection cleaner. Och problemet med att bilen rycker på låga varv försvann. Värt att testa iaf. Annars så kan du prova att byta bränslefilter.

Sök