3547
Sök

Info om Mondeo ST220 -02 och nyare

638 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
Är på gång att köpa en Mondeo ST220 -02 eller nyare och vill gärna höra lite för / nackdelar med dom.

Och ni som kommer igång " Ingen ford på våran gård " eller Ford = skit osv osv kan ju gå och göra något annat.

Vill höra för och nackdelar. Som sagt säger du att den är dålig så förklara varför. Är den bra, förklara även varför du tycker den är bra osv.

Några kända fel? förutom rost i dörrarna.

Tacksam för svar.

Kommer väl nånting här snart!

228 Inlägg
12 augusti 2006
du har ett till fel som är ganska så känt som hänger med sen Sierra tiden...skeva bromsskivor...fastrostade bakok..äger inte någon själv men pratar man med någon på ford så är det de som mest fel när det gäller dessa bilar...

Sen har du ju bensinförbrukningen men den tänker man inte på om man har ett bilintresse men den är inte gratis att köra..wink hoppas att du handlar det är en Jä**a snygg bil att titta på..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

638 Inlägg
12 augusti 2006
Trådstartare
Bromsarna vet jag om att Ford har taskiga, dessa kommer ändå att bytas ganska snabbt mot större skivor och nya belägg så det är inga problem smile

Bensinförbrukningen, mjo den är ju ganska hög på en 3 liters sexa. Men vafan man har ju roligt för pengarna? Tänker man så mycket på vad bensinen kostar så ska man inte köra bil, så äre.

Det jag egentligen väntar på är att få sålt min bil och sedan hitta ett exemplar som verkar vettigt, så köper jag smile  Dom är diskreta, vilket jag gillar. Snygga och stilrena. Man tror inte det är såpass mycket köra i den när man möter dom efter vägen tongue ser mer ut som en sportigare familjebil.

638 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Ingen mer som har några för / nackdelar på denna bil?

Örebroare i exil
970 Inlägg
13 augusti 2006
På de första ST220 var bakbromsarna ett problem. Oken kärvade ihop och med det slutade handbromsen fungera. Rosten i dörrarna berodde på att fabriken inte målade plåten med grundfärg innan falsförseglingen kom på. Troligen har väl de flesta äldre bilarna fått det åtgärdat redan. I övrigt känner inte jag till några direkta ST220 relaterade fel. Jo en sak till. Bilen är ej typad med dragkrog i Sverige.

Hej FRA!

638 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
740GL skrev:
Bilen är ej typad med dragkrog i Sverige.

Vem använder en sån bil för att dra saker? tongue Dragkrok klarar jag mig gott och väl utan.

RushRacing.tk
278 Inlägg
13 augusti 2006
Angående rosten så e de dörrarna å bakluckan å motorhuven som rostar. Detta pga att det har slarvats med rostskyddet. men allt detta byts ju helt gratis av ford. bara till att meddela försäkringsbolaget att bilen e angripen av rost..

114 Inlägg
13 augusti 2006
Fördel: Att den går grymt bra fast endast 226 hk mycket bra väghållning enligt mitt tycke.

Nackdel: att den drar över litern när du aldrig gasar mer än 3000varv. Gillar du att gasa så kommer den upp i över 2 liter milen vilket är grymt mycket för en sådan bil.

Det var det jag kunde om den bilen

26 Inlägg
13 augusti 2006
Min ligger på 1,1 l/m blandad körning! Har prövat att köra med dykardojjer och ändå aldrig kommit upp i mer än 1,4 l/m...

JAG STÖDER BENSINSKATTEN!

638 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
kanon big_smile

Som sagt bensinen är inget jag bryr mig om. Bara tänka positivt, du får en grymt rolig upplevelse för pengarna tongue  Tänker man på att bensinen är ruggigt dyr så ska man skaffa sig en vespa smile

Sök