3306
Sök

Saab 9000 2,0 T 97:a fortfarande problem med laddtryck när motorn är varm.

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Har bytt mv,di  kasset kollat slangar,wg,bytt till fullflödes avgas,bytt tändstift till ngk slutar på11.ändå svajar laddtrycket mellan 0,5-1 bar när jag kört bilen ett tag efter den blivit varm.blir tokig snart.uppskattar alla tips.mvh

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
6 september 2009
Jag har samma problem jag också, med svajjande laddtryck, dock tyckte jag det blev bättre då jag monterade ny DI kassett och ny MV, och det av nya grejer inga beggade.

Jag börjar nästan tro att det kan vara bränslepumpen, fast det kanske är långsökt...

//Per-Arne

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
samma här.men varför kommer de bara när bilen e varm i såna fall.???fattar inget..

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
6 september 2009
Jag jag tycker bilen går bra när den är kall men som du säger när den blivit arbetsvarm då börjar den att dumma sig.

Mest extremt är det vid segdragning, typ omkörning på 5an och 4an, mest 5an. Jag brukar få kugga ner på 3an och ge järnet fast det är ju kul också smile

//Per-Arne

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
6 september 2009
Kolla över IC, Tryckrör, dump

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Volvo_Perka skrev:
Jag jag tycker bilen går bra när den är kall men som du säger när den blivit arbetsvarm då börjar den att dumma sig.

Mest extremt är det vid segdragning, typ omkörning på 5an och 4an, mest 5an. Jag brukar få kugga ner på 3an och ge järnet fast det är ju kul också smile

har ju automat...inte så roligt.det e ju så att bilen laddar 1,4 ungefär när den ej e riktigt varmkörd.kanske e så att de e wg som inte pallar trycket..vet ej

500 Inlägg
6 september 2009
Dags att kolla över mjukvaran kanske?

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Nocturnal skrev:
Dags att kolla över mjukvaran kanske?

oki de ska jag göra,tack för tipset

164 Inlägg
6 september 2009
menar du att laddtrycket dalar när du håller gas??? hade det problemet på min tills jag bytte turbo...

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
Kolla över IC, Tryckrör, dump

det ska ja göra.

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
wange_82 skrev:
menar du att laddtrycket dalar när du håller gas??? hade det problemet på min tills jag bytte turbo...

de dalar inte det näst intill hoppar mellan 0,5-1

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
6 september 2009
http://www.garaget.org/video/ivakinpwuwgz

Ungefär så här?? Så här betedde sig min före innan jag bytte MV och DI kassett

//Per-Arne

164 Inlägg
6 september 2009
kollat alla slangar m.m till magnetventilen?? och magnetvetilen??

48 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
wange_82 skrev:
kollat alla slangar m.m till magnetventilen?? och magnetvetilen??

har kollat dom och bytt ,mv

Sök