3697
Sök

Dls 1072 (Är dom bra eller finns det bättre förslag)

51 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Basen ska ut er bilen och ska sätta in ett bättre par 6x9or (7x10or) Detta gör jag för att jag vill ha plats i skuffen och behöver det inom mitt yrke.

Jag har näst in till bestämt mig för DLS 1072 läst mig gott om dessa men tyvärr har jag inte hört någon som själv har dessa eller har lyssnat på dom och kan intyga att detta skulle vara bra högtalare?
Så har just nu DLS 1072 själv eller lyssnat på dessa? vad tycker du?
Eller finns det några bättre högtalare jag ska kolla på?

Ska bygga ny hatthylla i MDF 19mm och hur ska jag montera dom för bäst ljud?

Mvh Linus

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 september 2009
Jag har bara lyssnat på första generationen av deras 7x10" men de kan jag säga spelade bättre än de flesta 6x9 på den tiden.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

51 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Låter kanon:) Andra generationen får man hoppas är lite bättre:)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 september 2009
linusp skrev:
Låter kanon:) Andra generationen får man hoppas är lite bättre:)

Såvitt jag vet är de inne på tredje eller fjärde nu wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 276 Inlägg
8 september 2009
Jag kan inte säga att jag blev så imponerad utav just ljudet ifrån dom, det duger väl men inte mer än så.
Däremot så fungerar dom väldigt bra att använda istället för basar, men dom vill gärna ha lite effekt.

51 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
Ska driva dom med ett MDS gp3 slutsteg http://www.mds.se/?artnr=17213 Skulle detta steget orka driva DLS 1072 på ett bra sätt?

21 761 Inlägg
9 september 2009
Om nu specen stämmer att steget kan ge ut 2x120 WRMS i 4 Ohm så borde steget orka driva ut högtalarna ganska ordentligt tycker jag, man jag har aldrig testat MDS GP3. smile

Roboo
11 september 2009
Tjenare.

Om du inte redan varit och handlat så har jag har ett par Reference 1070 som är helt ospelade i originallåda som jag eventuellt kan sälja om det är intressant?

Vet inte om de till och med är lite mer påkostade än de nya, stora 1" silkesdiskanten och separata filterboxar.

// Robert

2 656 Inlägg
11 september 2009
Drönirettab skrev:
Om nu specen stämmer att steget kan ge ut 2x120 WRMS i 4 Ohm så borde steget orka driva ut högtalarna ganska ordentligt tycker jag, man jag har aldrig testat MDS GP3. smile

gp3 steget ger väl helt ok med effekt smile men 0 kontrol typ även på 4 ohm

1 785 Inlägg
12 september 2009
linusp skrev:
Basen ska ut er bilen och ska sätta in ett bättre par 6x9or (7x10or) Detta gör jag för att jag vill ha plats i skuffen och behöver det inom mitt yrke.

Jag har näst in till bestämt mig för DLS 1072 läst mig gott om dessa men tyvärr har jag inte hört någon som själv har dessa eller har lyssnat på dom och kan intyga att detta skulle vara bra högtalare?

Mvh Linus

Jag tycker du ska hoppa upp ett steg till "DLS R 964" de har separat delingsfilter och det gör enormt mycket på ljudkvalién. Givetvis ska du ha ett bra 2-kanalsteg att driva dem med och dela dem i botten med för att få ut mesta möjliga. En god tanke är att bygga i stabil MDF, ju stabilare baffel du har till dina högtalare ju bättre bas kan de producera och du slipper missljud och andra undertoner.

http://www.bilstereoshopen.se/Shop/Inde … d=10-20964

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

16 197 Inlägg
12 september 2009
dbjanoz skrev:
linusp skrev:

Mvh Linus

Jag tycker du ska hoppa upp ett steg till "DLS R 964" de har separat delingsfilter och det gör enormt mycket på ljudkvalién. Givetvis ska du ha ett bra 2-kanalsteg att driva dem med och dela dem i botten med för att få ut mesta möjliga. En god tanke är att bygga i stabil MDF, ju stabilare baffel du har till dina högtalare ju bättre bas kan de producera och du slipper missljud och andra undertoner.

http://www.bilstereoshopen.se/Shop/Inde … d=10-20964

elle så kör man me dls 1073 som oxå har separata filter smile

å ger man dom "mycke" effekt så behövs de knappt nån baslåda om man vill ha "svenssonpop" big_smile

http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_617
Senast redigerat av evilaudio (12 september 2009)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

51 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Hmmm mycket att tänka på, så det ni säger är att det är stor skillnad mellan dls 1072 och dls 1073 med separata filter? Även för mig som inte kan så mycket om ljud och hör nog inte så stor skillnad?

evilaudio vad menar du med "mycke" effekt? skulle mitt MDS GP3 slutsteg klara av att ge dom bra med effekt?

4 074 Inlägg
14 september 2009
Om du inte köpt högtalare än så tycker jag du ska slå en kik på Magnat power force 12*8" dom spelar som satan faktiskt! Finns på dnbilradio bla....

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

51 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
har nyss kollat in MAGNAT POWER FORCE 12x8"  och dom ligger tyvärr äver min budget just nu och hade varit tvungen att köpa ett nytt slutsteg för att orka driva detta bra väl:S?

1 435 Inlägg
15 september 2009
Ja, du behöver egentligen slutsteg till samtliga alternativ som du har fått i tråden för att det ska låta bra.

51 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Alpinabiturbo, har en MDS slutsteg som det står ska ge ut 2x120 WRMS i 4 Ohm  ellt GP3 slutsteg

Sök