4674
Sök

Förstärka lågnivån hur?

jobbar påre
751 Inlägg
15 september 2009
okej:P får handla nå nytt steg då=)
men hur gör jag då när ja ska dra till både monoblock och till ett 4kanals?
kan ja bara sno signal från typ en av kablarna som går till 4kanals steget?smile
tänkte om de blir nånting med Ohm talen blir för låga och poff så går stereon sönder?

edit: gäller de bara å hitta ett steg med high input och som levererar 750wattRMS i 2ohm:)
Senast redigerat av Pro_fxr (15 september 2009)

125 Inlägg
16 september 2009
ska du ha ett monoblock och ett 4 kanalssteg är det ju bara att skicka in signalen i ett steg som skickar vidare det sen till nästa, dom flesta stegen jag har sett har haft både lågnivå in & ut.
annars funkar det ju med en y split också, men då får du ännu lägre signal än du redan har...

fast nu kanske jag missförstod här.

ljudfantast
1 372 Inlägg
16 september 2009
twostroke skrev:
ska du ha ett monoblock och ett 4 kanalssteg är det ju bara att skicka in signalen i ett steg som skickar vidare det sen till nästa, dom flesta stegen jag har sett har haft både lågnivå in & ut.
annars funkar det ju med en y split också, men då får du ännu lägre signal än du redan har...

det är väl inte optimalt att slänga vidare signalen men det funkar ju, om inget annat alternativ finns smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
17 september 2009
Jag skickar vidare min signal från ett steg till nästa steg, jag har fyra stycken som delar på samma lågnivå utgång.
Men så har jag ju en Audio Control Overdrive åxå wink
http://i709.photobucket.com/albums/ww99/ExtraKim/Expressen/DSCF0839.jpg

Obs en bild tagen under uppbyggnaden.
Senast redigerat av ExtraKim (17 september 2009)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

16 197 Inlägg
17 september 2009
michieff skrev:
twostroke skrev:

det är väl inte optimalt att slänga vidare signalen men det funkar ju, om inget annat alternativ finns smile

varför skulle inte funka bra??    gör ju så me alla mina steg i jettan.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

124 Inlägg
17 september 2009
Pro_fxr skrev:
njaaa..asså..nog har den lirat såhär som den lirar nu har ja för mig iaf=) de är som att den har nå säkerhetstjosan som stannar lägre frekvenser när man kommer över kanske 3/4 volym..men samtidigt tkr jag att 3/4 volym ska låta 10ggr så mkt typ:S

Dra ner basen på CDn till noll så kan du höja på CDn så mycket du vill utan att signalen stryps. Basen justerar du på steget via gainen. Sen kan du montera en sådan här så har du inga som hälst problem med för låg signal.
http://cgi.ebay.com/New-AudioControl-LC … 999.c0.m14

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition

jobbar påre
751 Inlägg
17 september 2009
den är alltid på mitten:) asså inte nerdragen helt till vänster:).. kanske måste dra ner den helt till vänster? men ändå så tkr jag att de inte riktigt går å lira nå sjukt högt....kanske blir bättre om ja kopplar dörrarna till ett steg oxå?smile

jobbar påre
751 Inlägg
17 september 2009
ExtraKim skrev:
Jag skickar vidare min signal från ett steg till nästa steg, jag har fyra stycken som delar på samma lågnivå utgång.
Men så har jag ju en Audio Control Overdrive åxå wink
http://i709.photobucket.com/albums/ww99 … CF0839.jpg

Obs en bild tagen under uppbyggnaden.

HAHA vilket jävla as;D

124 Inlägg
18 september 2009
Pro_fxr skrev:
den är alltid på mitten:) asså inte nerdragen helt till vänster:).. kanske måste dra ner den helt till vänster? men ändå så tkr jag att de inte riktigt går å lira nå sjukt högt....kanske blir bättre om ja kopplar dörrarna till ett steg oxå?smile

Jag tycker inte jag heller lirar nå sjukt högt men allt är ju relativt.big_smile

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition

jobbar påre
751 Inlägg
18 september 2009
men asså:P kan ju säga att jag ALDRIG får upp ljudet i 150;D haha nee skämt å sido:P polarens S60 kan man vrida upp så pass så att de är högt för orönen iaf..i min bil kan man vrida upp max och ändå känns de behagligt för öronen..de ska finnas de där lilla extra för att ev. kunna överrösta div. fyllisar i baksätet som sitter å skriker:D

Sök